Gå till innehåll

Cement för inredningsbygge


Krezz

Rekommenderade inlägg

Där fins cement och där fins cement. Man kan bare kolle på "Den Blå Planet" i KBH som ej kunne gro SPS i 2 år da deres cement ej var lemplig för saltvatten :( 

 

Jag giller at jobbe med Aquaforest Stone Fix, da den er relativ billig. 6 kg för 399,- 

 

Skulle jag bygge om i dag, var det med garanti en "bare bottem" eller rettere en bund med levende sten, en blanding av "plattor" och mellem disse lite mindra sten som er limet sammen med cement. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt funderat i de banorna och har det som ett alternativ men jag har också en idé om att skapa små platta "öar" som läggs på botten med grus emellan.

 

Bor lite långt från Stockholm så har du en eller ett par bilder du kan skicka så vore det kanon?   

 

Hade BTN som bakgrund i mitt förra kar!

Ändrat av Krezz
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Krezz skrev:

Har faktiskt funderat i de banorna och har det som ett alternativ men jag har också en idé om att skapa små platta "öar" som läggs på botten med grus emellan.

 

Bor lite långt från Stockholm så har du en eller ett par bilder du kan skicka så vore det kanon?   

 

Hade BTN som bakgrund i mitt förra kar!

Ok, skicka ditt telefonnummer på PM till mig så skickar jag bilder 👍

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...