Gå till innehåll

Bubbel-tip tagit över hela akvariet


Swann

Rekommenderade inlägg

Rubriken säger allt, hade en bubbel-tip anemone som sedan delade på sig osv. , har ingen aning om hur många längre, men krasst sätt alla koraller (LPS) har blivit utkonkurrerade.

 Länge klarade sig en orange cycloseries på botten, men nu börjar den dra sig ihop också (nån som vill komma förbi i Bromma å rädda/ta över den?)

 

Tycker att det kan vara ok i sig, ser rätt bra ut även om Nemo’sarna fortfarande inte fattat trots hela tanken full med anemoner…

 

En lämplig varning till er alla, så kan knappast våga låta någon ”få”/köpa bubbeltip’s av mig då denna verkar föröka sig som… ja kaniner som de brukar säga…

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att @Michael Hansson hade en fight med BTA som vi även fick följa litegrann på hans youtube. Kika in hans tråd och klipp så kanske du får lite inspiration.

 

 

 

 

https://www.youtube.com/@michaelhansson8946/videos

 

 

Jag kan ställa upp på korall hotell tills du fått ordning på kalaset. Hör av dig i PM så löser vi det 

 

Mvh Robin 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kan fånga clownerna så kan du lägga dem tillsammans med en anemon i ett durkslag (halvt nedsänkt i vattnet). Det kan tvinga clownerna att interagera mwd anemonen.

 

mina clowner fattade aldrig under de halvåret jag hade en anemon, men då lyckades jag inte fånga dem heller

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Ja, har noterat att de är rätt lätta att ”fånga/flytta” så har rensat lite.

För närvarande få det bli ett anemone akvarie, ser bra ut och Nemo’sarna har börjat närma sig (gömmer sig ibland under anemoner, bara tidsfråga innan de hajar grejen)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...