Gå till innehåll

Chrilleus uppgradering - 828liters


chrilleus

Rekommenderade inlägg

Mycket fina bilder!

Först nu såg jag bilden på chilikorallen du lade upp för två veckor sedan. Just chilikorall är en av de koraller som jag har lite svårt att hitta rätt placering på för att de ska trivas. Vad är din erfarenhet? Strömt? Mörkt? osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Det där ser ju jättesnyggt ut! Onekligen okonventionellt också.

Det lär ju åtminstone inte vara någon risk för den beryktade "sandstormen". ;)

Tackar, bra mycket renare i vattenkolumnen nu ;)

Häftigt hade själv tänkt mig nåt liknande i mitt kar

Tycker jag att du ska göra ;)

Ser jag rätt? Har du LS som substrat? :)

Japp, japp! ;)

Chrilleus, hur ska du nu göra för att hålla "sanden" ren och fin, kanske en puelleris, hört att dom är bra då dom suger in sanden och gör rent, eller varför inte en sandvändande stjöstjärna som kan borra sig ner och göra rent på djupet? ;)

Jag har borstmaskar som håller "sanden" i rörelse ;)

Mycket fina bilder!

Först nu såg jag bilden på chilikorallen du lade upp för två veckor sedan. Just chilikorall är en av de koraller som jag har lite svårt att hitta rätt placering på för att de ska trivas. Vad är din erfarenhet? Strömt? Mörkt? osv.

Tackar!

Jag har hängt den uppochner på ett skuggigt ställe med lugn och omväxlande ström. Sitter den för ljust blir den lätt täckt av alger har jag märkt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Chrille,

Tack för titten idag! Kul att se ett kar med LS på botten istället för sand. Du får hålla oss uppdaterade om hur det går med din nya belysning!

Tack själv!

Kommer bilder med nya belysningen när det är klart. Det blir 3x150Wmh + 2x80W T5 + 2x24W T5 :)

grymt foto på eremiten-respekt

Tackar! Lite lättare att hänga med än med firrar :P

Skaffa dig en riktigt stor Clowntryckare eller picasso så vänder de ditt grova grus åt dig hehe...

Korallskelettet i mitten är jag smått avis på, en sådan sten skulle jag vilja ha.

img2370tw2.jpg

Det vore nåt hehe..

Fick tag på korallskellettet här http://stores.ebay.co.uk/aqua-2004_W0QQssPageNameZstrkQ3amefsQ3amesstQQtZkm Trevlig snubbe att maila med, så hör med han om han inte har ngt liknande på hyllan :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för titten idag! Kul att se ett kar med LS på botten istället för sand. Du får hålla oss uppdaterade om hur det går med din nya belysning!

Chrille; Är det något du vill berätta för oss?

Har du övergått till synd igen?

:smiley12:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vilken fräck fungia trodde nästan det var en Entacmaea quadricolor när jag såg dina andra fina anemoner.

Tackar! Helt sjukt flouroserande är den också :)

Chrille; Är det något du vill berätta för oss?

Har du övergått till synd igen?

:smiley12:

Hehe, bara liiite ;)

säger det samma, nu hittade jag vart jag lånat bilden ifrån till min tråd, dendär bilden borde användas i typ artregistret

Låna på, har ingen © på mina bilder ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...