Gå till innehåll

Budgetredovisning


Guest slaktavfall

Rekommenderade inlägg

Guest slaktavfall

Kom att tänka på om jag ska bli betalande medlem igår kväll, men samtidigt blev jag fundersam på vart pengarna går.

vet inte hur många som betalar, men det är ju minst 20 så vart går pengarna? och hur mycket kostar det att ha denna sida i drift?

OBS!!!

Anklagar inte grundarna sv sidan för att vara pengagiriga.

Är bara nyfiken.

/sebbe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag betalar för den servicen som ges i detta forum. Jag tror inte någon driver ett forum som detta för att bli rik på det. Om det är så att Wrang med medhjälpare får någon krona i fickan så är det väll bara bra. Om det nu är 20 betalande medlemmar och avgiften är 100 kr (eller var det 150) så blir det 2000 kr (3000 kr). Hur mycket tid lägger de ner på forumet? 10 timmar i veckan tillsammans (jag tror det blir mer) ger 500 timmar per år. Minus omkostnader. Säg att omkostnaderna är 500 kr/år. Då ger ju arbetet 3 kr/h. Vill du gå in och jobba i forumet?

För mig är inte detta en avgörande kostnad för att hålla akvariet i drift men den kunskap och råd jag får här är defenitivt avgörande! Jag betalar för den servicen jag får här och det är den jag värdesätter. Allt arbete kan inte bedrivas idiellt för då har vi snart ingen hobby kvar då vi skulle få lära oss tyska och åka till tyskland för att handla fisk.

Forumets ekonomi behöver inte redovisas!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag uppfattar det inte som att jag betalar för att bli medlem. Jag ger ett stöd (pengar) för att de skall ha råd att ha kvar sidan (samt hålla kvar kvaliten), utan några krav på vad de skall använda min lilla peng till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller me föregånde talare..

om du inte tycker att de e värt 100 ynka spänn så pröjsa inte då, utan snika vidare på kunskapsbanken som många andra gör..

annars hala in en 100 spänn så forumet kan växa vidare och inspirera fler att starta salt..

/ HB

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

He He.. Hade iofs velat se Christians kalkyl på kostnaderna.. :).. Hmm.. Skall vi se.. 3-5 timmar fritid / dag 7 dagar / vecka 52 veckor per år.. Tippa på ca 5K i intäckter.. Så får du en timlön på 3kr och 50öre.. Näe.. Jag tycker det är för mycket.. :).. Skämt och sido så tycker jag inte att det är något som behöver ifrågasättas överhuvudtaget.. Bidraget är som sagt inget krav och det är inget tjat om det heller.. Siten är unik och ej översållad med reklam. Starkt jobbat Christian och all heder för att du orkat med slitet i alla år..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att detta lilla bidrag är det besta jag har gett pengar till. Det är 150kr. Ge f...... i två hamburjare så är det betalat och du får mycket mera för pengarna. Jag tycker att när det innte är snack om större summa enn detta är det väl inget att fundera på. Tänk på hur mycket du lägger ner på denna hobby.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att lägga ut exakta siffror om intäkter på sajten är lite känsligt ur konkurrenssynpunkt, eftersom andra sajter också vill åt bannerannonseringar mm. Hur som helst är det totalt sett mycket små summor vi pratar om.

Vad gäller kostnader försäkrar Christian mig om att inga pengar tas ut som arbetsersättning för någon som jobbar för sidan, utan endast för externa kostnader (webbhotell, mjukvarulicenser, uppgraderingar mm). Allt arbete är lika ideellt för alla som är inne på SG.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att lägga ut exakta siffror om intäkter på sajten är lite känsligt ur konkurrenssynpunkt, eftersom andra sajter också vill åt bannerannonseringar mm. Hur som helst är det totalt sett mycket små summor vi pratar om.

Vad gäller kostnader försäkrar Christian mig om att inga pengar tas ut som arbetsersättning för någon som jobbar för sidan, utan endast för externa kostnader (webbhotell, mjukvarulicenser, uppgraderingar mm). Allt arbete är lika ideellt för alla som är inne på SG.

Gå inte i försvarspossition för de här dumma antydningarna. Passar det inte Slaktavfall så behöver han inte betala - han behöver inte ens gå in på denna site. Fortsätt det bra arbetet som alla gör bara. Det här är ingen förening - om enskilda personer eller affärer vill bidra med ett stöd för sitens existens så är det upp till oss som gör det.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...