Gå till innehåll

Xenia vem vill ha?


BAminoff

Rekommenderade inlägg

Finns lite till i Göteborg för den som är intresserad

Det var illa att jag inte visste det igår då man var i götet ju =).

jaja kommer nog fler tåg =).

______________

Mvh //putte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej ja slängde ned en sten med xenia fraggs innan ja stack på semester, när ja kom hem satt det en individ 1½ cm från stenen,, kan xenia flytta sig som anemoner eller kan de växa fasst på stenar de ligget emot och på de sätter förblytta sig,, dör de sista alternativet att de skulle ha vuxit upp en helt ny gen på 2 cm från grunden på 2 veckor verkar lite väl imponerande i mina tankar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ni kan få pumpande xenia av mig me :) måste snart skaffa en vattentät stiga för å bli av me skiten..

Hejsan,, vad är de för xenia du har, just nu har ja en pumpande rosaaktig som jag fick av Cosmo, den är jättefin men det är alltid skoj med fler arter så om du har någon annan så är ja intreserad av lite fragg.

De uppstod en diskussion om Stigan här flickvennen trodde de var en motorsåg du menade och jag är övertygad om att de är en gräsklippare.. Vilket hadde du i tankarna..

Ha de gott, och kör lugnt Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan,, vad är de för xenia du har, just nu har ja en pumpande rosaaktig som jag fick av Cosmo, den är jättefin men det är alltid skoj med fler arter så om du har någon annan så är ja intreserad av lite fragg.

De uppstod en diskussion om Stigan här flickvennen trodde de var en motorsåg du menade och jag är övertygad om att de är en gräsklippare.. Vilket hadde du i tankarna..

Ha de gott, och kör lugnt Daniel

Då har vi skott från samma xenia. Jag har en annan xenia också om du vill ha. Finns att hämta här. Denna sorten kommer från ChristerT och den växer hur j...a fort som helst.

För ca en vecka sen tog jag en fragg åt Ghost och det blev lite rester kvar på stenen där det suttit xenia. Jag har fått ungefär 20 nya skott där så nog går det att skapa nya skott med hjälp av stiga!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sillen:

Jo lite mer fragg skulle inte sitta fel, synd att de är så ruskigt långt till enköping bara, är du å handlr i sädertälje eller sthlm någon gång mutar ja gärna hit dig på en god fika och lite akvarieutsikt, de gäller er andra med såklart jag bor ungefär 3 mins bilväg från korallrevet. säg till någon dag innan så ja hinner baka bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för inbjudan!

Jag är oftast i norra delen av Stockholm men man vet ju aldrig. Har aldrig varit på korallrevet heller och de lär ju vara bra. Jag kommer inte åka denna eller nästa vecka i alla fall för nu är det semester med familjen som gäller.

Lovar inget men vem vet en dag dyker jag upp då jag gillar att se andras kar också. Du är välkommen hit också även om jag inte gärna bakar gärna längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för inbjudan!

Jag är oftast i norra delen av Stockholm men man vet ju aldrig. Har aldrig varit på korallrevet heller och de lär ju vara bra. Jag kommer inte åka denna eller nästa vecka i alla fall för nu är det semester med familjen som gäller.

Lovar inget men vem vet en dag dyker jag upp då jag gillar att se andras kar också. Du är välkommen hit också även om jag inte gärna bakar gärna längre.

Du är så välkommen,, säg till innan bara.

Jag har hittat en ny art idag, eller rättare sagt kommit fram till ungefär vad de är. de är en klargrön liten skivanemon med fransar på sidorna. ser ut som en sådan där liten köttätande växt. "Palythoa sp" tro jag att de är.

En sådan här:

http://aquapedia.zippert.se/bilder/okand/vad.jpg

Blev en sådan här:

http://jura.akvariumas.lt/galerija/algis/images/protopalythoa.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...