Gå till innehåll

Saltfräff!!!!!


Rekommenderade inlägg

Träffen var mysig. Rikligt med saltvattensakvarister, fika och värme. ;) Jag blev lite snuvig p.g.a. min pälsdjursallergi, men ibland får man krypa in i lejonens kula för att få möjlighet att kunna komma åt skatterna som gömts därinne. Tack för fraggarna jag fick från keyser, stigigemla och Ahab. Köpte även ocellaris clowner samt en lila pseudochromis och algätande snäckor på Akvarium Ronneby. Jag fotade lite hos Jens och keyser. Eftersom Jens redan laddat upp några av bilderna i sin egen tråd nöjer jag mig med att visa några av bilderna jag fotade hos keyser:

post-895-14468913083535_thumb.jpg

post-895-1446891308366_thumb.jpg

post-895-14468913083797_thumb.jpg

post-895-14468913083996_thumb.jpg

post-895-14468913084108_thumb.jpg

post-895-14468913084218_thumb.jpg

post-895-14468913084344_thumb.jpg

post-895-14468913084481_thumb.jpg

post-895-14468913084602_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tycker också det var riktigt bra, kul att kunna få träffa kunniga personer o ställa konstiga frågor som man varit lite osäker på.

Tack Stig för de otroligt fina fraggarna, måste tagit dig en hel del tid att fragga av allt du hade med dig. Kul också att se din ljusmätare i verkligheten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack. Det stämmer att jag använde canon 350D. Planerar att uppgradera till 400D framöver om den visar sig vara lika bra som reklamen och testerna antyder.

Ja, jag såg det också precis att det hade kommit en ny.

Funderarade på att köpa en 350d, men man kankse ska satsa på en 400d istället?

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

400D är billigare på många ställen, så för mig finns det inget alternativ om det gäller en ny kamera. :) Har än en gång lånat hem polarens 350D med hans Canon 17-85 EFS objektiv. Ska ta och passa på att ta lite bilder på karen nu när man har en lite bättre kamera.

Tråkigt att jag missade denna träffen, men får ta och komma på nästa!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
kanske någon i växjö som kan tänka sig ta på sej en träff, om det varit fler saltisar i min by kunde man vatt hos mej men men. Växjö är ju rätt centralt i södra sverige och så finns det ju lite saltisar där oxå.

Blir det i trakterna kring Växjö är jag gärna på. Karlskrona var i längsta laget. Ingen i trakterna av Växjö med ett fint akvarie/akvarier som känner sig sugen på att öppna sina dörrar ;-)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Jag var ju på förra mötet och kommer gärna igen.

MEN, sist var det en del som utryckte sura miner för att jag var på plats och handlade fraggar åt Uníverseum. Om jag kommer på nästa möte så är jag intereserad av att även denna gång ta med mig lite till korallrevet på jobb. Så nu har ni som sist hade invändningar möjlighet att sätta stopp på förhand. Om ni kommer överens om att jag inte får handla fraggar på er träff så respekterar jag det förståss.

MVH

Magnus

Jag är klart löjligt sent ute för att alls reagera, men i alla fall. Varför blir Folk sura för en sådan sak? De som säljer borde bli smickrade, och så länge inte Uníverseum fraggar och säljer dyrt, borde akvarister över huvudtaget ta det som en komplimang. Det må vara hänt att man kanske inte bör låta Uníverseum få alla lite mer ovanliga fraggar, men är det inte sunt att de kan minimera sina kostnader, så att de kanske kan sänka priserna, så att jag, fattig som jag är, skulle ha råd och komma och titta någon dag?

(För att inte tala om den stolthet jag hade känt om jag donerat / sålt en fragg som senare står ståtligt svajande i en balja framför tusentals av nyfikna varje år)

Förlåt inpasset i en så gammal tråd....

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...

Tjo, jag och Jens snackade lite löst om det på PM för några veckor sedan men vi hade svårt att hitta en helg då vi båda kunde innan han skulle åka så det rann ut i sanden. Så jag är intresserad...själv har jag ju inte så kul kar att titta på dock, är fortfarande på återhämntning och är inte färdigbyggt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...