Gå till innehåll

Besök på Universeum


Lasse

Rekommenderade inlägg

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Klart man är intresserad, men det är ju lite si o så med transportmöjligheterna härifrån Helsingborg... Åka buss, för att hamna i centrum, är kanske inte skitkul, speciellt om man sen ska hinna hitta någonstans lagom till 9'o med? Är det fler här i från som ska

kan man kanske tigga till sig lift?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kollat med vår gästservice så det inte krockar med något annat. Vi kör då preliminärt den 31/3 kl 09:00. Då¨jag kan ta max 20 i gruppen är det bra att jag får anmällan via PM. Först till kvarn osv. Skriv med hur jag lättast kontaktar er - om det blir någon ändring osv.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Jag förnyar min önskan om samåkning, och skyller det enbart på naturen. Det är ju skitkul att sitta på en buss ett par timmar tidigt på morgonen, för att inte tillägga att man ska hitta till Universeum från stationen med... B!

Från Helsingborg kan du ta Öresundstågen och från stationen till Universeum är det lätt att hitta. Vi har sådana där blåa saker som går på spår kvar i denna stad. 2:an mot korsvägen, 4:an mot Mölndal, 5:an från Brunsparken mot Torp. 6:an in mot staden (om du gillar en rundtur) och om inte detta räcker går du på 20 minuter från Centralstationen till Universeum.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Från Helsingborg kan du ta Öresundstågen och från stationen till Universeum är det lätt att hitta. Vi har sådana där blåa saker som går på spår kvar i denna stad. 2:an mot korsvägen, 4:an mot Mölndal, 5:an från Brunsparken mot Torp. 6:an in mot staden (om du gillar en rundtur) och om inte detta räcker går du på 20 minuter från Centralstationen till Universeum.

MVH Lasse

Gah... Är du helt tokig? Ett, kanske två byten skulle jag eventuellt klara, men efter att ha försökt mig på det där, skulle det finnas en gråtande skåning åkandes spårvagn runt runt i veckor. Med lite tur kastar de inte bara av mig när de kommer på att jag tjuvåker, utan ringer även efter polis, så jag får lämplig vård. Och sen är det billigare med swebuss express, än öresundstågen upp... tror jag.

jag hänger gärna på !!

så vi skåningar kan nog ordna samtransport.

blir två i bilen än sålänge

Klart intressant, är det möjligt åker jag hemskt gärna bil. Jag vet inte om Lasse har plats till fler deltagare dock. Vet inte heller om han har lust att lista de som anmält sig, så man kan börja skicka aggressiva PM om gemensamma resor osv. B

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä du behövde inte ta alla utan det är fyra linjer som går direkt till Korsvägen från Centralen. Men att välja ett från fyra alternativ för en skåning kan nog vara förvirrande:ler:

Vad gäller att lägga upp de som antecknat sig är jag lite tveksam till men använd gärna tråden för att sammordna resorna. Det är väl en fyra, fem som anmällt sig från Skåne och en tre till fyra från Jönköping.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hhum... Jag känner på mig att jag är tjatig, men i alla fall... Är det någon som ska köra, passerar i närheten av HBG, och känner för att ta upp en liftare? Jag kan klamra mig fast vid en sten om det känns mer "naturligt"... Vore trevligt att ha resan löst, så man slipper oroa sig när det börjar närma sig.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...