Gå till innehåll

Aquatic nature osmos som krånglar...


Wotan

Rekommenderade inlägg

Jag har köpt en AQUATIC NATURE ANTARCTICA 120 osmos. Har tyvärr ingen Instruktionsbok... Tycker att min ger så otroligt lite vatten, under 10L på ca 6h... Vet någon om den är felkopplad el. har den en lång inkörningsperiod då den producerar väldigt lite vilket kommer komma igång och producera mer senare... Ni andra som har denna, har ni alla kopplingar som jag

Den nedre blåa slangen tar jag vattet ifrån och den gula producerar slaskvatten...

post-775-14468912976713_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vattentrycket på rak arm, får återkomma med det...

Koppla direkt från en kran alltså... Det blir inte samma problematik där som om man kopplar den från duschslangen? Min andra osmos har alltid varit kopplad på duschslangen och det har aldrig varit några problem. Med den fick jag också ca 25L dygn (annat märke). Slaskvattnet flödar dock på bra ur den gula slangen på denna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en likadan, den ger ungefär 5-6 liter/timme. Jag har den fast monterad direkt på kallvattenrör i tvättstugan. Instruktionsboken består av ett papper med skiss över slanganslutningarna. Jag funderar dock över om det spelar någon roll hur den monteras på t.ex väggen?

//Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...