Gå till innehåll

Prenumerationer funkar inte?


fiend

Rekommenderade inlägg

ramq: Om det skulle användas ett greylistningsfliter så skulle det bara ha påverkat första mailet och bouncat tillbaka det till servern :)

Sedan skulle mailen ha varit "godkänd" så att säga och resten skulle ha gått igenom.

Jotack, vi har implementerat det på jobbet, tillsammans med en rad andra milters som ser till att hålla nere spammen. Fungerar riktigt riktigt bra faktiskt. Vad som däremot är svårt är att övertyga våra användare om varför deras kontakters brev inte kommer in efter en sekund...

Är det så att breven aldrig kommer fram, eller att dom köas upp och bara dyker upp i en stor hög? Kastas dom så låter det ju som en bugg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag kan tänka mig är också förljande:

Om någon trycker på "citera" och därmed svarar på ett direkt inlägg, så får man ett mail att man fått svar på ett inlägg.

Men om folk dkriver i snabbsvars rutan längst ner så blir det inte ett svar på ett visst inlägg, och då får man inget mail..

Sitter också bara och spånar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, verkar ju inte vara enbart mina prenumerationer som inte fungerar?

Kanske är det så att jag är så superaktiv på SG att jag märker dessa buggar hårdare och oftare än andra? ;)

Har inte fått något mail alls idag av någon prenumeration..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skall se om det blir bättre nu då jag ställt om det som innan.

Hoppas på det bästa

skickar via PHP igen då jag ställt in att det skulle skickats via

SMTP Email

Set this option to yes to use an SMTP server rather than the internal PHP mail() function. [Nej]

Use Mailqueue System

When enabled, subscription emails generated by your site will be processed in batches to lessen the load on your server. Account activation, lost passwords and other vital emails are sent instantly regardless of this setting. If your site has low traffic, subscription emails may be delayed.

If you have a large site, you may wish to enable locking. This prevents a rare situation where the same email is sent multiple times.

[Ja]

Enable "-f" Parameter

Some sendmail servers may require the "-f" parameter to be sent with email calls from PHP. If you are having problems with users not receiving email, try enabling this option. In all likelihood, your problem will not be caused by this setting.

[Ja]

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och jaf fick ett Mail nu att Jamone hadde svarat: kl 1646

Hejsan wrang,

JMAONE har precis svarat i ämnet - Prenumerationer funkar inte? - som du prenumererar på i forumet Saltvattensguiden.se på Saltvattensguidens Forum.

Du hittar det här ämnet här:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?threadid=12901&goto=newpost

Här är inläget som precis blivit postat:

***************

Ja, det fungerade för mig nu i alla fall..

Moderator

***************

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

riktigt konstigt fick ett precis då du postat det hela kl 1718

Hejsan wrang,

fiend har precis svarat i ämnet - Prenumerationer funkar inte? - som du prenumererar på i forumet Saltvattensguiden.se på Saltvattensguidens Forum.

Du hittar det här ämnet här:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?threadid=12901&goto=newpost

Här är inläget som precis blivit postat:

***************

Jag har inte fått något mail iaf..

***************

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

hejsan.

Hittade en funktion bakom forumets skal ang detta problem som vart. Har letat efter en lösning och hoppas nu att ni skall få era prenumerationer med engång

Fanns olika inställningar och den har nog stått fel och hoppas med detta att det skall funka bättre

Om detta alternativ är aktiverat kommer e-post för prenummerationer som genereras av ditt forum hanteras i omgångar för att minska belastningen på din server. Kontoaktivering, förlorade lösenord och andra viktiga e-brev skickas dock omedelbart oavsett denna inställning. Om ditt forum har låg trafik kan det hända att e-postmeddelanden om nya inlägg (ämnesprenumerationer) blir försenade.

Om du har en stor sajt kan det hända att du vill aktivera låsning. Detta förhindrar en sällsynt situation när samma e-brev skickas flera gånger.

Har satt detta nu till NEJ då det stog på Ja innan

mvh

Moderator

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...