Gå till innehåll

Reefvideos.com


GustavF

Rekommenderade inlägg

Kul! Denna sida har jag missat helt.

En fråga från mig som inte är så hemma på stenkoraller.

Är korallen nedanför pumpen i videon där han gör en egen streampump den som kallas "flakväxande" acropora?

Har inte kollat videon men på bilden du bifogat ser det ut som en Acropora efforescens en "table".(Otroligt stor och vacker) Jag kanske har fel men när jag skriver flakväxande så menar jag acroporor som har en växtform där tilväxten i första hand sker vågrätt i flak istället för grenad uppåt t.ex. acropora aculeus.

Bordskorallen växer ju mer som en platta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu funkade Maxi Jet klippet för mig! (Se även www.mjmods.com )

Ja, Sjöhäst karet var läckert... Aldrig själv haft hästar... De håriga acropororna var grymt snygga... Som killen sa själv.. något av en blandning mellan SPS och LPS.

Tricket med en spegel vid introducering av kirurger var ny för mig...

Xanthurum som levt i åtta år i karet..Då blir ju en fisk inte så dyr!

Ja nu har man plöjt egenom alla rullarna förutom audio upptagningen på 2,5 h men de sa att de skulle lägga upp filmer på den också framöver...

Attans kul sida. Om någon här på SG ser att någon ny video har laggts ut (förutom de 16 som finns nu) så får ni gärna lägga ett inlägg i den här tråden så vi andra vet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Filmen längst upp i högra hörnet med akvariet som nästan bara innehåller knappar får mig att vilja riva ner mitt kar, sälja alla koraller och bara köra knappar. Ruskigt snyggt!

Ja dom älskar sina knappar "over there" :) . Grymt antal variationer de har i den här familjen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 5 veckor senare...

Har ni sett 1,5 timmars föredraget med Anthony Calfo´s - Coral farming från IMAC 2004.

http://www.reefvideos.com/

(filmen längst ner till vänster)

Mycket intressanta teorier om allt från odling till sandens vara eller icke vara. Trender. Att få ekonomi i sin odling m,m .

Skönt störd akvarienörd. (jul rim)

Skulle vara kul att kunna åka på IMAC någon gång i sitt liv och lyssna på föredrag av Borneman och alla andra proffs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...