Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

  • 4 veckor senare...

Nytt akvarie med optiwhitefront står och väntar på Triton :) men kan inte sätta upp det än på ett tag då jag har en del att göra i nya huset innan jag kan få igång karet. Måste slå ut en vägg mellan kök och vardagsrum och sätta upp liggande panel på en vägg i vardagsrummet, samtliga ytskikt ska renoveras också. Förhoppningsvis kan karet komma igång i vår/sommar nångång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Snyggt! Korallerna verkar ha klarat sig bra, ser även att Rut är framme och posar :) ingen helbild?

såg även att Hugo (imperatorn) är framme ;) grymtar och har sig nu?

Hehe ja det mesta har klarat sig, var ett par av de större acroporerna som strök med. Ja man undrar om frugan har tagit hem en julgris till skinkan i år ibland. :)

Vackert adddo! Vi vill ha mer bilder och info! :)

Ska försöka få lite färg på korallerna så uppdaterar jag mer sen.

Bytt ut alla T5 rören i helgen vilket drastiskt minskat algtillväxten, skrapade rutorna 2 ggr om dan innan så det känns skönt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 6 månader senare...

En vecka har gått och de äter glatt fryst cyclops och "super shrimp" (artemia doppad i extra näring) mysis är de lite petigare med.

De nya gömmer sig i stenen mest men kommer fram när det är mat. Den jag hade sen tidigare tog några veckor innan den började simma fritt i vattenkolumnen så det är jag inte så orolig för ännu.

Däremot är 2 av dessa nya så mycket mindre än de andra så risken är väl att de blir hackkycklingar med tiden och får svårt att klara sig.. Såg inte den stora skillnaden när jag hämtade dem, men men jag kanske målar fan på väggen också...

Otroligt vackra fiskar när man får chansen att se dem riktigt nära.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Nu har jag ca 35000 l/h på 530liter, 66 gånger vattenvolymen ungefär med det senaste inköpet Jebo WP 40

Funkar den bra under de närmsta månaderna blir det nog en till sån så man närmar sig 100xturnover.

[ATTACH=CONFIG]90963[/ATTACH]

Har sen ett par veckor ytterligare en WP40 i karet.

Så, 2 st Tunze 6095 med multikontrollern och 2 st WP40 står nu för flödet.

ca 89 X turnover

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har sen ett par veckor ytterligare en WP40 i karet.

Så, 2 st Tunze 6095 med multikontrollern och 2 st WP40 står nu för flödet.

ca 89 X turnover

Du skjuter inte ut fiskarna över kanten nu ? , 89* har respekt med sig.. ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...