Gå till innehåll

Tenecor cylinder akvarium?


nmelander

Rekommenderade inlägg

Hejsan. Var intresserad jag med ett tag kontaktade dessa

http://www.akvariemiljo.se/tenecor.htm

men de var inte alls intresserade av att sälja till privatpersoner

Skicka ett mail till dom som gör dom

http://www.tenecor.com/

Annars om du är ute efter ett runt kar så kontakta Scuran dom är snabba med mailen. Ställde frågan i veckan om ett kar hos dom tog bara några timmar så fick man en offert

SCHURAN seawater equipment

-------------------------------------------------------------------------------

Fon: +49 (0) 2461/57322

Fax: +49 (0) 2461/57940

Margaretenstr. 5 - 52428 Jülich - Germany

web: www.schuran.com

Plexi-Aq ENG.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Förhoppningsvis en ny akvarist med runt kar. Tenecors lösning blir ju lite billigare än Schurans. Mitt gick på i runda slängar 30.000 med frakt moms och då var det bara karet och en bänk i rostfria stålrör. Så då fick man handla all pvc, skummare, sump o allt annat som behövdes så de blev rätt dyrt. Att tänka på är att kar i acryl håller värmen mycke bättre än glas kar så en kylare behövs året om. Mer tänkvärt är att det inte duger med en vanlig magnet utan de som funkar bäst är Schurans magnoclean som kostar 3000 kr bara den. Vill man satsa ännu hårdare på sitt kar så kan man kontakta Royal exlusive dom har kar utan någon skarv alls till salu för en hutlös peng.

Tenecors kar verkar lite svår jobbat med de måtten som anges iallafall om man tänkt att bygga en revpelare. Ett tips när du funderar över diameter är att rita en cirkel på papper i skala 1/1 och rita avrinningen sedan några LS så ser du hur mycke som är kvar att spela på till rutan. Hör med tenecoer hur dom löst sin avrinning, min är knäpptyst pga durso. Hoppas verkligen du satsar på ett runt kar de en riktigt häftig lösning på hur man får till en revpelare i sitt hem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hålla rent rutorna går lätt som en plätt ska man placera någon korall långt ner i karet så krävs en bra lång tång. Till rutorna använder jag magnoclean funkar som en dans. För att komma ner i karet o pula så använder jag en Handinkapps tång som jag köpt i en sån där ergonomi butik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte satsa på en hög kub i low iron glas istället för 1/5-del av priset och köp koraller för de 24 000 som blir över(det skulle jag ha gjort i alla fall).

/Janne

Jo det skulle jag också ha gjort. Men de som har gjort sig den kostnadsmässiga mödan att rigga ett kar med annorlunda mått ska ha all "kredd" tycker jag i alla fall, då det är kul att se något annorulunda...

Så sant ett snyggt fyrkantigt är lika snyggt som ett runt tycker jag med kanske med måtten 100x100x80

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Globefish säljer prisvärda kar! Själv köpte jag en 165 l kub för 500 spänn eller nått. Globefish Björn, jobbar för Fasadglas annars.. hoppar även tydligen in ibland vid större glasprojekt för Akvarielagret (sa han när jag pratade med han igår i alla fall)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...