Gå till innehåll

Bind fast din lilla jäv...len


uffe2

Rekommenderade inlägg

min anemon slutade att vandra sen jag riktade min stremer pump på den. riktar jag om pumpen följer anemonen med har haft anemonen på samma ställe i ett år nu den sitter precis under vatten ytan under en 400 w mh vet inte om det hjälper dej men det är det enda tips jag har.

mvh richard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, inte så. Jag tror att det var en skivanemon. Den var rund och hade gröna ränder. Jag har inte sett några såna där som på bilderna alls i mitt akvarium. :)

Låter som en actinodiscus striatus (eller om den heter discosoma striatus, minns inte riktigt)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Istället för att starta en ny tråd om vandrande anemoner ställer jag frågan i den här, I en butik här så har ägaren ett saltkar i sin butik (hänger inte ut butiken, sötkaren har alltid varit fina, och killen är jättetrevlig) karet ser ut som f-n och i detta bor det bl.a en limegrön anemon, den ser ut som en bit rund mossa, den vandrar ständigt och jämt runt runt. I tanken finns inga synliga pumpar och heller inga skuggplatser. Att den vandrar runt behöver alltså inte innebära att den mår dåligt - eller? det kanske är mest jag som mår dåligt när jag ser den...

/ Thessan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...