Gå till innehåll

Dream Aquariums


Tedb

Rekommenderade inlägg

Vad roligt att så många reagerade positivt på detta. Ska försöka svara på alla frågor.

Är belysning med och inbyggd i toppen av akvariet? MH?

Nej ingen belysning ingår. Ingen teknik alls det finns andra på marknaden som är bättre på detta så jag låter kunden välja sin utrustning själv. En paket lösning begränsar kundens valmöjligheter för mycket

Wow! Fräsigt värre! Lycka till Ted, ska bli roligt att se hur det går för dig! Kanske kommer till dig när jag ska realisera mitt forsakvarium..(sötvatten, c:a 3år lång historia redan)

mvh Mattias

Du är absolut välkommen att höra av dej till mej. Men all försäljning av dessa kar kommer att ske genom butiker. Jag kommer inte att sälja direkt till slutkund. Men det hade verkligen varit roligt om ditt stora projekt kommer att landa i en av mina produkter.

Wow kul att se. Synd att man ej får in det här hemma igenom dörren bara !!

Har tyvärr ingen hopfällbar version Wrang men jag har ju tränat på att ta in förnster vägen. Jag hjälper dej gärna med det.

Ett av de snyggaste kar jag sett, lycka till Ted! Vet du redan nu vilka mått de andra mindre? karen kommer att ha?

Skulle tänka mig att en sådan här produkt skulle fungera mycket bra i USA.

Mvh

Peter

Jo visst är det snyggt. I USA är acrylkaren de mest populära men visst finns där en stor marknad. Men man måste börja någonstans så jag börjar här hemma. Jag vet att i dagsläget så är det 3 olika storlekar av den runda modellen som jag kommer att arbeta med att få ut till butik. Av de kantiga karen kommer även där 3 st modeller. Alla modellerna har lika höga krav på sig och jag kommer aldrig att beta på detta. Detta kommer från att de når marknaden sätta en helt ny standard på glasakvarium och jag hoppas verkligen att konkurrenter tar upp jakten.

LYCKA TILL!

Jag hoppas att det verkligen kommer att slå. Tänk att ha ett sådant kar mitt i rummet! :cool:

Tack för lyckönskningarna Sillen. Jag hoppas verkligen att få se ett kar hos dig någon dag.

Varför inte kalla serien efter trådens namn :) ?

Mvh

Peter

Jo mycket riktigt jag har gett detta arbetsnamnet Dream Aquariums för jag kunde inte hitta på något som beskrev dessa bättre. Satt och bollade med superlativ länge innan jag insåg att Dream Aquariums passade som handsken. Det är faktiskt rätt svårt att bestämma sig.

WOW säger jag bara! :D

Var tvungen sitta och fundera på vart i lägenheten jag skulle kunna få plats med ett sådant akvarie, men har lite ont om ställen här att ställa det på.

Men hade varit grymt snyggt och fint att ha ett sådant akvarie!

Och är priset inte högre än de fyrkantiga så är det bara att slå till tycker jag! :)

Bara fram med en krita å måla cirklar på 1 m i diameter i hela lyan. HEHE . Jag kan säga att upplevelsen av att ha en revpelare hemma e väldigt trevlig. Karet är ju över 3 meter om man mäter runt om. Bakgrunder blir ett minne blått. Jag hoppas verkligen att många kommer att "slå till" för dessa karen kommer inte att lämna något utrymme för besvikelser.

Bilden kommer snart upp igen. Ett missförstånd gjorde att den raderades.

attachment.php?attachmentid=9434&d=1161516104

Mvh

Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Följer med spänning detta. Skall ju troligen på sikt uppgradera mitt startakvarium på 110L, och då kanske någon av dina modeller kan vara ett alternativ. Tyvärr klarar inte mitt hus ett runt kar, annars är de ju ganska trevliga.

Får i alla fall starta med att önska dig lycka till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Största kruxet för dem flesta (tror jag?) är hur man ska få in det genom en dörr/fönster då det är 100cm ?

Min dörr är 95 cm bred. Kanske om man plockar av dörrkarmarna och hela dörren mm?

Mvh Fredrik

Karet var 90 högt... så där har du hela 5cm tillgodo.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mäktigt akvarium!! Pris, pris, pris!!!

Det blir dock lite svårt att placera en sådan tank, behövs rejält me utrymme eftersom det är runt. Men de är perfekta till ofentliga miljöer, barn kan ju gå runt och titta. Om jag räknat rätt blir volymen ca706L. Jäkligt skoj med det höga måttet, blir stor insyn tillsammans med 360graders insyn.

Hoppas de går bra med projektet, kommer nog sälja bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte köpa ett 320L välvt hörn akvarium men nu e de nästan så att jag väntar, lite diskussioner med flickvännen =-) Tro de eller ej men de e hon som är sugen på det här akvariumet. Jag tycker att de är för stort och det är lite knepigt med placeringen.

Vad blir volymen Ted, stämmer ca 706L?

När ska du börja sälja dem? Dröjer de 4mån och kommer de gå att köpa endast akvariumet?

Snygg logga!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul projekt.

Har du kollat att det namnet är ledigt? Innan du lägger ner pengar på reklam och logotype...

http://www.dreamaquarium.com

http://americanaquariumproducts.com/Aquariums.html

Jag ser även att du inte registrerat .SE adressen ännu...

Tack för påpekandet men det är kollat. Stämmer att jag inte reggat någon .SE adress.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på den där "glasrengöraren" som du har, den kostar ju fan 3 tusen spänn, ingen fundering på att försöka ta fram en egen som tillbehör som är billigare? Alt göra magneter som är konvexa/konkava i samma grad som karet/karen?

Sen ska du ha en lårkaka din bastardo för o göra mig o resten här toksugna på dessa kar . . . : )

Har du startat bolaget Dreamaquariums?

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

återförsäljarna möjligheten att sälja det till ett sådant pris att det kan konkurrera med de vanliga fyrkantiga lösningarna. Min avsikt är att mina kar inte skall innebära en allt för dyr investering även om kvaliten är av högsta klass.

Ted

När du jämför dessa kar med dom fyrkantiga lösningarna , vilka kar jämför du med då?

Är de ungefär samma pris som din akryltank ?

Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...