Gå till innehåll

Skummar pump PSK 2500


wrang

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Löste du "överskummningen" på något sätt wrang? fick hem samma pump igår till min bubble master (gamla versionen som ej går att ställa in) och fungerade bra till en början men nu i morse när jag tittade till skummaren så skummar den över ordentligt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Löste du "överskummningen" på något sätt wrang? fick hem samma pump igår till min bubble master (gamla versionen som ej går att ställa in) och fungerade bra till en början men nu i morse när jag tittade till skummaren så skummar den över ordentligt...

Hejsan. Menar du mitt bygge eller den nya ATI skummaren.

- Hemmabygget löste jag ej och sålde av skummaren som den var innan.

- Ny köpta skummaren så kapade jag utloppsröret längs med skummarkroppen å satte en Knivventil som sjusterings möjligheter. Köper man en skummare idag så sitter den en kniv ventil där på

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jimmy: Kan fixa några foton och mått (vilka mått är det du vill ha?) åt dig under kvällen.

Christian: Att sätta på en knivventil på min BM hjälper väl inte antar jag då jag med ventilen stryper utflödet (vilket borde höja vattennivån i skummaren), eller tänker jag fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Daniel: Hur hög vatten nivå har du i sumpen där skummaren står?

Tycker det funkar grymt bättre med denna kniv ventil då jag hadde den gamla utloppet innan. Öppnar jag knivventilen på max så är vatten nivån som ute i sumpen ca 20cm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Pumpen är oerhört tyst. Jag har testat den både med en grov tryckluftslang och med en likadan vvsreducering in till skummaren och den är praktiskt taget ljudlös. Betydligt mindre vibrationer än någon annan pump med liknande styrka jag testat.

Jag fick silikonluftslang med vid köpet både med den lösa pumpen som med den kompletta skummaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick också med silikonslang. Pumpen har fungerat utmärkt i 1 1/2 år. Inte ens trasselsudden samlar på sig speciellt mycket smuts vilket jag i början var orolig för. Tyst är den också.

Ett mycket bra köp.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Ok, har nu fått hem denna pumpen, och den var lite större än jag trodde, inte så att den är jättestor, men är man van vid en AquaBee så... :)

En lite fråga bara. Om jag kör den utan insug i luftslangen, dvs jag håller för den, så pumpar den på rätt så rejält och det är ett stort flöde. Släpper jag och låter den suga luft, som den ska göra, så minskar flödet rätt så mycket och den börjar låta en del, nästan så man skulle tro att det sitter någon del lös. Men täpper jag för luftslangen igen så blir den i princip knäpptyst.

Är det fler som upplevt/upplever detta fenomen? Försvinner det om man tillverkar en ljuddämpare och monterar på insuget?

Den antividbrationsdämpande grejen på sidan fanns inte med på den pumpen jag fick, så jag ska till och få ihop något av några ringar med silikonslang eller något....

Min gamla Deltec TS1250 skummare var mycket tystare i jämförelse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min pump é "tyst"

stänger jag igen luft intaget som du säger så börjar roton hoppa och leva livet nästan så den stannar. Släpper jag då igen så blir det bra med bubblor igen.

tror att detta fenomen beror på trasslet. Med luft i trasslet så kan den snurra men ingen luft så står roton helt enkelt "still"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min snurrar lika mycket(tror jag) oavsett om den suger luft eller ej. Men den låter rätt så mycket när man låter den dra in luft. Ska testa o dela på den och se så att allt sitter ihop som det ska. Men man bör väl inte kunna sätta ihop den om axeln inte sitter fast ordentligt, eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...