Gå till innehåll

Fin burk + ny på gång


Niclas

Rekommenderade inlägg

Han har väl bara flyttat över sten och vatten från sitt gamla kar så det är nog i balans Lasse. Iwan har ju med sitt gamla kar kommit dit där det inte längre finns något att utveckla mer och då börjar det krypa för man måste ha något att pyssla med så han fick inspiration vid dykningar och vips nu hade han nya projekt att sätta tänderna i (känner igen mig själv hehe) Det nya karet är vackert men jag står fast vid min ståndpunkt och om jag låter negativ så är det bara placeringen på koraller för nära ytan som är ett misstag enligt mig.

P.s Lite avundsjuk är du allt Lasse;) Jag är det på en del av hans koraller det erkänner jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej Svärd - jag är inte avundsjuk. Detta koncept ligger så långt från mina akvarieideal man någonsin kan komma. Jag tycker heller inte det är speciellt snyggt, Den närmsta beskrivningen jag kan tänka mig är kitch.

Men smaken är liksom baken - delad.

Vi får se med tiden hur detta lyckas.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är roligt att han försöker ta lite nya grepp med inredningen. Färgerna på korallerna kan man ju inte annat än bli imponerad av, även om jag misstänker att photoshop varit med lite. Jag hade föredragit färre men större koraller, men det är svårt att börja med det. Så jag hoppas att han kommer att primera vissa och låta dem växa och gallra bort andra, för att få det mer likt verligheten och korten som han försöker efterlikna. Var han än gör så är jag övertyga om att det bara kommer att bli bättre, karet är ju bara några veckor.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

gjort bort sej???? Är ett av de snyggaste kar jag nånsin sett på 20 år! Hans kar har allt. verklighetstroget rev, otroliga färger, fantastisk artrikedom, häslosamma koraller o inte ett spår av problemalger. kan de va så att T5 rör enbart är ett vinnande koncept. ska starta upp ett nytt kar snart o funderar på att slopa metallhalogenen denna gång. Mitt intryck är att kar med bara t5 blir renare, mer färgranna o har mindre bekymmer med problemalger, o mer växt av kalkalger. Sedan har han ju ett kraftigt bottenlager ad modum "Juberts system". Man vet ju att jauberts system fungerar väldigt bra o på sikt växer de mkt mindre alger i dessa system! Bilderna ljuder inte, de finns mkt att lära av denne akvarist!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gjort bort sej???? Är ett av de snyggaste kar jag nånsin sett på 20 år! Hans kar har allt. verklighetstroget rev, otroliga färger, fantastisk artrikedom, häslosamma koraller o inte ett spår av problemalger. kan de va så att T5 rör enbart är ett vinnande koncept. ska starta upp ett nytt kar snart o funderar på att slopa metallhalogenen denna gång. Mitt intryck är att kar med bara t5 blir renare, mer färgranna o har mindre bekymmer med problemalger, o mer växt av kalkalger. Sedan har han ju ett kraftigt bottenlager ad modum "Juberts system". Man vet ju att jauberts system fungerar väldigt bra o på sikt växer de mkt mindre alger i dessa system! Bilderna ljuder inte, de finns mkt att lära av denne akvarist!

Jag kör MH och har det lika rent som han har. Inte en endaste skitalg och ingen DSB heller. Bort med fosfater,nitrater & kisel så får man inga problem. Kolla även Pwin's kar också så ser du att T5 inte alls har med detta att göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...