Gå till innehåll

En moderator talar ut..


JMAONE

Rekommenderade inlägg

Hej på er saltisar!

Jag börjar med en ursäkt till vår medlem Watter (Emil).

Jag hade nu ikväll ett långt samtal med en nära person till Watter. Han förtydligade för mig om innebörden i en tidigare pm dialog jag har haft med Watter. Jag höll med honom att min avslutningsfras var högst olämplig (Oavsett om man är moderator eller inte).

Ovanstående pm dialog har jag och de andra moderatorerna redan internt diskuterat och även de har kommenterat mitt olämpliga språkbruk. Jag meddelande mina kollegor (Admin/ Moderatorerna) om att de aldrig skulle läsa något liknande språkbruk från min sida igen.

Emil då detta skedde för ett par veckor sedan och vi även hade ytterligare en diskussion senare om saken, så trodde jag att saken var utagerad och att vi skulle stryka ett streck över saken. Tydligen kände du inte så, så jag hoppas att nedanstående rader gör att du känner dig lite bättre till mods och hoppas på att du godtar min ursäkt.

Emil, Jag ber verkligen om ursäkt! Speciellt för mina slutord i vår dialog. Jag borde nog inte ha haft dialogen med dig på det sättet som jag hade i huvudtaget!

Nästa punkt på min agenda är faktiskt en offentlig ursäkt till Tedb.

Här följer lite bakgrund; I ett pm från Ted till mig bad han mig plocka bort hans mycket uppskattade bildtråd på forumet. Mitt sätt att svara dig på var mindre lyckat. Eller snarare inte alls. Mitt enda svar var nämligen. ”Okey, ska jag stänga av ditt konto också? Så ska man aldrig svara en medlem... Hoppas även du Ted ser en viss upprättelse i och med min offentliga ursäkt. Detta är nämligen absolut inte i linje med hur en Moderator på Saltvattensguiden ska bemöta sina medlemmar.

Summan av dessa två händelser är att jag som moderator faktiskt inte har visat riktigt god anda. Jag kan ha mina privata ursäkter, men jag ser att dem inte är irrelevanta. För Saltvattensguidens medlemmars bästa och inte minst för Admin och övriga kollegors bästa intresse så måste jag ta av mig hatten och tacka för mig. Jag kommer fortfarande vara medlem och en intresserad sådan. Men min moderator skylt plockas härmed ner.

Tack för ordet!

Med vänliga hälsningar

Jonas Malm

Fd Moderator Saltvattensguiden

PS,

Admin kommer att komma ut med kompletterande information under söndagen om bakgrunden till den nyligen genomförda banningen, som för övrigt alla moderatorer står bakom, och en del annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...