Gå till innehåll

Söker bild på korallflaksbotten


chrilleus

Rekommenderade inlägg

Jag är lite nyfiken på hur det skulle se ut med tunna korallflak som täcker botten i burken :) Sanden (korallgrus 0,1-0,3) jag har i nu får jag ständigt flytta runt, pga. fiskars och pumpars förmåga att skapa stora sandfria områden, med tillhörande snöstorm :x

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju enkelt gjort att lyfta på plattorna och blåsa rent med en ph då och då :)

Hade mest tänkt att dölja glasbotten med plattorna, med lite spännande nivåskillnader här och där. Fast om det det blir sten över skickar jag nog ut pelaren av faxesten, och bygger en ny rackare med rejäla överhäng :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju enkelt gjort att lyfta på plattorna och blåsa rent med en ph då och då :)

Hade mest tänkt att dölja glasbotten med plattorna, med lite spännande nivåskillnader här och där. Fast om det det blir sten över skickar jag nog ut pelaren av faxesten, och bygger en ny rackare med rejäla överhäng :D

Kör på, det skulle vara kul att se hur det ser ut :) .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har massor av såna plattor.. testade en gång att täcka botten med dom.. men som folk har skrivit så samlades det för mycket skit under och jag orkade inte lyfta på dom titt som tätt och blåsa rent ;) men det såg rätt bra ut. och man kan göra roliga saker med inredningen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... borde man inte kunna rigga ett gäng slangar under plattorna och koppla dessa till t-rör vidare till en pump som sedan slås på och tömmer botten på skit 1gång i veckan? Vill man kan man ju även vända på det hela och blåsa ret botten med samma slangar och pump. Blir ju kanske en hel del små slangar under stenen, men man skulle slippa vända och lyfta på dem. Problemet är om fiskar eller andra djur simmar/kryper in i slangarna med tiden och fastnar.

Ja ja ja de va kanske en dum idé ha ha ha....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har massor av såna plattor.. testade en gång att täcka botten med dom.. men som folk har skrivit så samlades det för mycket skit under och jag orkade inte lyfta på dom titt som tätt och blåsa rent ;) men det såg rätt bra ut. och man kan göra roliga saker med inredningen!

Du råkar inte sitta o ruva på en bild på det hela? :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...