Gå till innehåll

London Aquarium


denuo

Rekommenderade inlägg

Det var inte mycket folk när jag var där vilket var skönt men skulle tippa på att det är mer under högsäsong.

Det var inte koraller i alla saltvattensakvarium. De hade bl.a. ett stort med lite olika kejsare och kirurger samt ett 10-tal drakfiskar och i det var det rätt fula "fuskkoraller". Sen var det några med enbart sten och saltvattensfiskar samt anemoner.

Här fanns det dock tre stora och jättefina riktiga korallrevsakvarium:

dsc01541xy3.th.jpg

De hade också en mängd akvarium med inhemska sötvattensfiskar i naturlig miljö och en stort runt akvarium där man kunde klappa rockor. Jag tyckte de allra flesta akvarium var väldigt välskötta med renskrapade rutor osv. I akvariet på bilden nedan var väl inte så fint kanske men de hade såna där roliga långsmala fiskar som sticker upp ur sanden.. om ni förstår vad jag menar.

dsc01527zz7.th.jpg

Ett till korallrevsakvarium med bl.a. en jättefin Achilles-kirurg som knappt syns tyvärr!

dsc01545ua8.th.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

London aquarium var det sämsta jag någonsin varit på.

När jag var där i slutet på sommaren förra året var det enligt min mening en katastrof.

Dom hadde en konstutställning i några akvarium vilket innebar kontorsstolar och bord samt dator i ett akvarium och annat skit som inte har med akvarium att göra i andra.

De så kallade revakvariumen hadde mer alger än koraller och fiskarna var inget att ha de heller.

Jag blev duktigt besviken och var nära på att kräva pengarna tillbaka.

Min åsikt om detta.

Daniel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

London aquarium var det sämsta jag någonsin varit på.

När jag var där i slutet på sommaren förra året var det enligt min mening en katastrof.

Dom hadde en konstutställning i några akvarium vilket innebar kontorsstolar och bord samt dator i ett akvarium och annat skit som inte har med akvarium att göra i andra.

De så kallade revakvariumen hadde mer alger än koraller och fiskarna var inget att ha de heller.

Jag blev duktigt besviken och var nära på att kräva pengarna tillbaka.

Min åsikt om detta.

Daniel.

När jag tittar på dina bilder undrar jag om vi varit på samma.

Låg det vid London eye?

I så fall måste dom gjort om en hel del sedan jag var där.

Daniel igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag tittar på dina bilder undrar jag om vi varit på samma.

Låg det vid London eye?

I så fall måste dom gjort om en hel del sedan jag var där.

Daniel igen

Ja det ligger vid London eye. Känner inte igen mig i din beskrivning utan tyckte det var helt ok! Ångrar inte besöket i alla fall. Men är det första gången i London finns en massa annat som kanske borde ses före London akvarium.. Jag tycker Universeum i Göteborg är minst lika fint om inte bättre med tanke på regnskogen och det är det ända jag kan jämföra med! Universeum hade dock inte lika många revakvarium då jag var där sist (för ca 2 år sedan)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det ligger vid London eye. Känner inte igen mig i din beskrivning utan tyckte det var helt ok! Ångrar inte besöket i alla fall. Men är det första gången i London finns en massa annat som kanske borde ses före London akvarium.. Jag tycker Universeum i Göteborg är minst lika fint om inte bättre med tanke på regnskogen och det är det ända jag kan jämföra med! Universeum hade dock inte lika många revakvarium då jag var där sist (för ca 2 år sedan)

London var inte i närheten av universeum när jag var där.

Det såg rent ut sagt amatörmässigt ut i saltkaren, ett par mjukkoraller och en del döda stenkoraller det var allt. (kanske har jag blivit bortskämd i Tyskland :-)

Trevligt för dej att dom tagit sig i kragen och gjort något åt det.

Mvh Daniel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...