Gå till innehåll

Värme!


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Om det är riktigt kris kanske det skulle fungera att stoppa i PET-flaskor med kokhett vatten (som hålls flytande genom lite luft i flaskan). Jag har inte testat denna metod, och den kan säkert vara riskabel om flaskorna kommer i beröring med något levande...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är riktigt kris kanske det skulle fungera att stoppa i PET-flaskor med kokhett vatten (som hålls flytande genom lite luft i flaskan). Jag har inte testat denna metod, och den kan säkert vara riskabel om flaskorna kommer i beröring med något levande...

Flaskorna (Speciellt 4Kr pant versionen) krymper av varmt vatten, vilket kan vara bra att tänka på, speciellt när man fyller dem.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte stoppat i massor med isvatten i karet så tycker jag att du ska låta värmen stabilisera sig i lugn och ro utan att sänka den snabbt..

Jag antar att du hällt i riktigt kallt nytt saltvatten, tips använd doppvärmare när du blandar salt...

Dels för att hålla samma temp som i karet, och mycket viktigt för att saltkristallerna ska lösa sig ordentligt, gärna under natten med cirkulation + värme innan du blandar i karet!

Hamnar olöst salt på korallerna så kan det tvärdö!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...