Gå till innehåll

Bygga bänk


Tedb

Rekommenderade inlägg

Marinakvariet Mölndal

Tackar. Tyvärr verkar gentlemannen ha missupfattat delar med vikten av att ha en hemsida. Ingen email. Ska försöka telefonera i dagarna. Priset är antagligen lite för bra för mig, men vem vet, han kanske har lite glas över. Vanan värkar de ju ha.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så sant, han svarar alltid!

hoho, drömde en knepig dröm inatt, tro det eller ej.. men bengan var med.

drömde att jag hade varit och köpt nya firrar och att på kvällen så började karet läcka. det hade läckt ut säkert 70 % av vattnet på någon timma. men det roliga var att det fanns inget vatten på något golv och det bara droppade från baksidan, ringde bengan och sa att jag behövde ett nytt kar pronto! för att jag skulle ta det vattnet som hade läckt ut och ha i det nya??? :S

va bara tvungen att skriva av mig :D haha, första gången som jag drömmer om akvariet! :) hoppas inte drömmen går i uppfyllelse! :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dusan: Har hittat en billig variant för knappt 500kr som skall förstärkas invändigt, har lite material till det redan, sedan en passande bit som platta för karet, det kan man hitta billigt på fyndavd. och sedan skall det som sagt kläs in med annat än vitlackad spånskiva.

Antingen en

28476_PE115102_S3.jpg

eller en

28722_PE115503_S3.jpg

Får se vilken det blir.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jimmy förstärk ordenligt, och ta hänsyn till benen, dem blir hårt belastade med punkttryck och godset de är gjorda av (klen plast) kan vara tveksam om den håller för akvarietsbelastning. Om du ändå vill använda dessa ben, förstärk i mitten också o släng ditt ett par ben till där...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted!

du har ju sett mitt kar, och istället för att köpa nytt kar kommer jag bygga en underdel till karet, så jag kan skaffa sump. tänkte göra detta i samband med att jag flyttar, skulle vilja ha den "pianolacken" som är på överdelen, du vet möjligtvis inte vad det är för material? du har ju koll på det mesta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jimmy förstärk ordenligt, och ta hänsyn till benen, dem blir hårt belastade med punkttryck och godset de är gjorda av (klen plast) kan vara tveksam om den håller för akvarietsbelastning. Om du ändå vill använda dessa ben, förstärk i mitten också o släng ditt ett par ben till där...

Skall inte använda mig utav de benen alls, utan en sarg en bit in från kanten istället, som jag har på mitt juwelkar för tillfället. Sedan kryss stag på bak- och sidokanterna för att staga upp ytterligare. Frågan är om man ska ha en eller tvådörrars versionen.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...