Gå till innehåll

Råd om aqua connect lumi master T5 4x24w


Wiking

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på vilken belysning jag skall ha i min kommande 65x65x65 kub.

T5 kan vara ett alternativ. Har hittat denna på nätet och den verkar prisvärd. Min Tyska är obefintlig.

Är den tänkt att hänga fritt över karet?

Går den även att bygga in i en ramp (lock)?

Någon som har erfarenhet att beställa från Aqua Diskont?

Är det någon som har erfarenhet av denna?

http://www.aquadiskont.com/shop/product_info.php/cPath/160_342/products_id/1491

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har letat men kan inte hitta ATI Sunpower 6x24 Watt T5 hos någon av våra svenska leverentörer.

Verkar ju vara ett bra pris på denna:

http://www.aquapro2000.de/Beleuchtung.41/T5_Leuchten___Balken.84/ATI_Lichttechnik.289/ATI_Sunpower_NEU____.406/ATI_Sunpower_6x24_Watt_T5.2384.html?osCsid=bb27af0b2c64392319233a6379029434

Någon som vet om den finns någonstans i Sverige?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ATI SunPower är helt klart värd pengarna. Är du absolut helfrälst på Lumimaster'n så har även PWSS dom... Bättre gynna den svenska marknaden. =)

Gynna den svenska marknaden?

Som det stod så säljer Reefzone dessa, och då jag är där å handlar mer eller mindre varje vecka så är jag nästan övertygad om att det är en svensk butik...

*obs ironi*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gynna den svenska marknaden? Som det stod så säljer Reefzone dessa, och då jag är där å handlar mer eller mindre varje vecka så är jag nästan övertygad om att det är en svensk butik...

*obs ironi*

Jag är ledsen, men jag ser inte ironin, av antingen för lite kaffe på morgonkvisten, min absolut katastrofala nikotinabstinens eller ren och skär dumhet.

Jag läste följande inlägg:

Jag funderar på vilken belysning jag skall ha i min kommande 65x65x65 kub. T5 kan vara ett alternativ. Har hittat denna på nätet och den verkar prisvärd. Min Tyska är obefintlig.

Är den tänkt att hänga fritt över karet? Går den även att bygga in i en ramp (lock)?

Någon som har erfarenhet att beställa från Aqua Diskont?

Är det någon som har erfarenhet av denna?

http://www.aquadiskont.com/shop/product_info.php/cPath/160_342/products_id/1491

Låter som en oerhört tysk (eller f'låt, schweizisk) butik i mina öron...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt ramq. Syftade på att det redan stod tidigare i tråden att Lumimaster såldes av Reefzone. Senare skrev du att om man absolut ville ha en sån så kunde man beställa en från pwss istället från tyskland.

Vilket jag vid snabb läsning fick det att låta som som du trodde att reefzone var en tysk butik och att enda svenska alternativ var pwss.

Läste nog bara lite snabbt och kopplade det lite fel.

Förresten...kunde inte hitta Luminaster på pwss. Står det inte med på deras hemsida, eller är det bara något han kan ta hem på begäran?

PS. Efter en liten research på webben så tycks reefzone ha de billigaste priserna på Luminaster...tyskland inkluderat...redan innan man lagt på frakten från tyskland...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt ramq. Syftade på att det redan stod tidigare i tråden att Lumimaster såldes av Reefzone. Senare skrev du att om man absolut ville ha en sån så kunde man beställa en från pwss istället från tyskland.

Vilket jag vid snabb läsning fick det att låta som som du trodde att reefzone var en tysk butik och att enda svenska alternativ var pwss.

Läste nog bara lite snabbt och kopplade det lite fel.

Förresten...kunde inte hitta Luminaster på pwss. Står det inte med på deras hemsida, eller är det bara något han kan ta hem på begäran?

PS. Efter en liten research på webben så tycks reefzone ha de billigaste priserna på Luminaster...tyskland inkluderat...redan innan man lagt på frakten från tyskland...

Kan nog stämma, tror dock har pwss har haft den tidigare. Jag har själv haft ögonen på exakt denna armatur en längre tid, nu verkar det har varit nån typ av prishöjning i europa. Tidigare fanns den hos aquadiskont.com för 179euro..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt ramq. Syftade på att det redan stod tidigare i tråden att Lumimaster såldes av Reefzone. Senare skrev du att om man absolut ville ha en sån så kunde man beställa en från pwss istället från tyskland. Läste nog bara lite snabbt och kopplade det lite fel.

Lätt hänt, kan jag tänka mig. Får skylla mig själv på mitt ovanligt griniga humör också. Räkna med att jag ska försöka tänka mig för nästa gång...

Förresten...kunde inte hitta Luminaster på pwss. Står det inte med på deras hemsida, eller är det bara något han kan ta hem på begäran?

Tänkte först "Men det va då självaste f..." och gick in på PWSS.

Borta. Kaputt. Puts väck?

Fanns för några veckor sedan, sånär som på lite halvtaskig beskrivning, men priser och info stämde ändå. Vet inte status då jag aldrig haft med Patrik att göra någon gång.

PS. Efter en liten research på webben så tycks reefzone ha de billigaste priserna på Luminaster...tyskland inkluderat...redan innan man lagt på frakten från tyskland...

Bravo och applåd utdelad till våra svenska handlare som vågar trotsa tyskarna och vända den årslånga trista trend kallad "tyskpriser". Det värmer mitt hjärta för våra svenska handlare att kunder styr sin inhandel till den svenska marknaden igen, det är nog träligt att försöka bedriva företag i Sverige som det redan är.

Triton trummade hejvilt om "tyskpriser i sverige", ReefZone verkar vara på bettet också. Spännande!

En mer on-topic fråga som avrundning:

Efterlyser fortfarande en (vettig) återförstäljare för ATI SunPower i Sverige.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nog stämma, tror dock har pwss har haft den tidigare. Jag har själv haft ögonen på exakt denna armatur en längre tid, nu verkar det har varit nån typ av prishöjning i europa. Tidigare fanns den hos aquadiskont.com för 179euro..

Gäller detta armaturer rent generellt, eller bara AquaConnect?

Om det senare så är det ju verkligen strike #2 till fördel för ATI...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...