Gå till innehåll

Saltträff i Lund!


cutekid

Rekommenderade inlägg

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

  • 2 veckor senare...

Hej Ingvar!

Du säger att vi bör ha viss erfarenhet.... vad menar du då? Att vi måste ha erfarenhet av saltvatten osv, eller att vi måste ha erfarenhet av att ha träffar? Eller något annat? Kan du förtydliga? Personligen har jag inte mycket erfarenhet av någondera, men kunde tycka att det vore intressant att träffa sådana som kan, ju...

SMA (Sveriges marina akvariesällskap) har möten 1 gång / mån i Skåne. Vi är en samling stofiler (hög medel ålder) men vi har ofta möten hemma hos med många fina kar dock inte mitt numera. Info Mats Tångberg <mailto:mats.erling@glocalnet.net

Ni bör ha viss erfarenhet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag skrivit tidigare i den här tråden, den helt självklara aktiviteten för alla saltnissar i Skåne den här våren borde vara Malmö Akvarieförenings nästa möte då Lasse kommer och håller ett föredrag om saltvatten med inriktning på nanoakvarium.

Detta måste vara den största saltvattensbegivenheten i Skåne på många år så jag förstår inte riktigt varför inte detta tycks vara intressant. Är ni rädda för traditionella akvarieföreningar? :) Även icke-medlemmar är välkomna på våra möten.

Det går också bra att bli medlem och ta del av våra andra, ofta sponsrade, aktiviteter tex danmarksturer (https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=15357) och tysklandsresor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mer aktiviteter i Malmö Akvarieförening:

Den 3e mars håller vi vår storauktion. Alla är välkomna att lämna in auktionsgods och att bjuda! Passa på att rensa ut bland era fraggar och oanvända tillbehör!

Jag postar mer info om auktionen i en egen tråd inom kort. Så länge får ni lite info här:

Auktionen kommer att äga rum i ISS lokaler på Södra Bulltoftavägen 46 på Kirseberg.

Inlämning av auktionsgods kommer att starta 10.00

Auktionen startar 12.30

Inträde 20 kr.

Vi är mycket tacksamma om de som planerar att ta med sig auktionsgods föranmäler detta, men det är inget tvång.

Skicka ett mail till:

auktion2007@malmoakvarieforening.se

och beskriv vad du vill auktionera ut, så detaljerat som möjligt. (Art, pryl, antal per påse/förpackning, storlek osv.) Ange också telefonnr.

Det går bra att sätta ett minimipris, men tänk på att ett lågt utgångspris inte behöver betyda ett lågt slutpris utan kan vara ett bra sätt att få igång budgivningen.

Det går naturligtvis bra att komma med auktionsgods utan att föranmäla, men det underlättar och sparar tid om ni föranmäler. Inlämningen av auktionsgods börjar kl 10. Kom inte för sent!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ngt datum bestämmt?

tycker som Daniel nämnt det vore kul om alla kunde ses på Malmö Akvarie förening - ja de de är 'söta' men ej farliga!,,, tänkte då Lasse kommer den 8:e Mars och föreläser om Nano!!. (själv kanske jag är i Libanon då, men ej säkert och hoppas kan vara med).

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På vad?

MVH Lasse

Pluggar till lärare i grundskolans tidigare år. Har nyligen skrivit ett examensarbete om:

Barns utsagor om integration mellan förskoleklass och skola - med fokus på den sociala och lärande situationen

Integration between Preschool Class and School - viewed by children focused on their social and learning situation

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pluggar till lärare i grundskolans tidigare år. Har nyligen skrivit ett examensarbete om:

Barns utsagor om integration mellan förskoleklass och skola - med fokus på den sociala och lärande situationen

Integration between Preschool Class and School - viewed by children focused on their social and learning situation

Mvh

Tack - var lite nyfiken bara.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

jag tänkte komma den 8:e, ngn annan som ska på föredraget med Lasse?

Kunde vara kul om ngn vill passa på att byta ngt med. Letar själv efter lite levande sand, samt fraggar är alltid intressant.

~Henrik

Som jag skrivit tidigare i den här tråden, den helt självklara aktiviteten för alla saltnissar i Skåne den här våren borde vara Malmö Akvarieförenings nästa möte då Lasse kommer och håller ett föredrag om saltvatten med inriktning på nanoakvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...