Gå till innehåll

Grym delfinslakt


Clownen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

jag brukar va relativt tolerant och tycka det här med att va vegitarian mm är mest trams, men när man ser sånt här så kan man få lite mer förstålse för att välja bort kött.

Förutom att det troligen är en hotad art så ser jag inte varför det skulle vara så mycket värre än att slakta kor, men på det sättet dom gör det få mig fan att må illa!!!

Kan inte se anledningen till att dom inte kan avliva dom på något humant sätt innan slakten påbörjas.

Påskrivet!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vägrar titta på det, för då åker skärmjävlen ut genom rutan, men ska in o skriva på omgående.

tyvärr så är det som så både i japan o kina att människan går före djur o natur i de länderna, så det måste nog till miljontals påskrifter o påtryckningar från regeringar o aktivister.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Se regler

3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte

Det där tycker jag INTE var ett acceptabelt språkbruk. Du menar alltså att du vill slakta de japanska delfinfiskarna/-jägarna i videoklippet bara för att de inte har samma etik och moral som vi. Det är deras yrke och tradition att fiska på det här sättet, och det är antagligen inte förbjudet enligt japansk lag.

Vill man få ett slut på dessa vidrigheter så måste man påverka den Japanska regeringen att införa förbud.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där tycker jag INTE var ett acceptabelt språkbruk. Du menar alltså att du vill slakta de japanska delfinfiskarna/-jägarna i videoklippet bara för att de inte har samma etik och moral som vi. Det är deras yrke och tradition att fiska på det här sättet, och det är antagligen inte förbjudet enligt japansk lag.

Vill man få ett slut på dessa vidrigheter så måste man påverka den Japanska regeringen att införa förbud.

Håller fullständigt med Raketforskaren. Enligt Tobbs är det alltså oetiskt att slakta delfiner genom att skära strupen av dem när de lever men fullt acceptabelt att göra samma saker med människor samt att referera till deras hudfärg som något negativt. Jag har rapporterat inlägget som mycket stötande.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ber om ursäkt om någon har kännt sig stött av mitt ord val...

vi reagerar alla olika på olika saker och detta som de här personer bedriver tycker jag är bland det sjukaste som man kan göra...

Sen finns det saker man säger tex. hade jag mött någon av dem jävla gulingarna så hade jag fan skurit halsen av dem och sedan saker man menar som tex. detta som de här personer bedriver tycker jag är bland det sjukaste man kan göra...

djur och människors liv värderas som vanligt helt olika, slutar aldrig bli förvånad

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tobbs

Har du läst igenom reglerna?

3.2 Insinuationer eller påhopp accepteras inte

Personangrepp, förolämpningar, nedsättande kommentarer, kränkningar, hets mot folkgrupp, kritiserande av hela samhälls-/yrkesgrupper och andra typer av påhopp är naturligtvis inte tillåtet, varken i form av kommentarer eller bilder. Detta gäller särskilt (men inte enbart) anspelningar på kön, ras, religion, religiösa åsikter, nationellt eller etniskt ursprung, bildningsgrad, sexuell läggning, funktionshinder eller utvecklingsstörning. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

så oavsett om man säger det så skall det ej försekomma i detta forum

/Moderator

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...