Gå till innehåll

Skada på karet-vad tror ni?


Outbacker

Rekommenderade inlägg

Har fått det här helglaskaret gratis och var medveten om skadan när jag fick det men tror ni man vågar köra igång det? Framrutan har fått en smäll underifrån då förre ägaren tappade det och sprickan som syns på bilden går alltså upp i framrutan.

Tilläggas bör att det finns en väldigt tunn skärva lite lös mellan silikonet och rutan.

akvarieskadalitenot3.th.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta baksidan på en skruvmejsel och knacka försiktigt runt skadan, speciellt längst ner till vänster där det ser ut som det finns en liten sprickbildning. Har du sprickor som är påbörjade kommer ditt knackande att få dem att expandera. Även om inte detta händer så är det lite lotteri att fylla karet och veta hur länge det håller. Jag skulle gjort som Laggeman säger, om inte för annat för att få en lugn nattsömn.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, svaren blev ju avfärdande ungefär som jag väntade mig och nattsömnen är ju nog så viktig. Ingenting händer när jag knackar och jag kan inte se början till någon sprickbildning med blotta ögat dock. Men jag tror det är lättare att införskaffa ett helt nytt kar än att hitta en glasmästare som är villig att åta sig att byta rutan.

Tyvärr verkar många glasmästare allergiska mot allt som har med akvarier att göra....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...