Gå till innehåll

Mars 2007 - Keyser´s 540 liters akvarium


Rekommenderade inlägg

Jättefint Keyser!

Märkte du stor skillnad på tillväxten under 250w kontra 150w? Vad har du för mg värden och hur tillsätter du detta till karet? Märker du stor skillnad med ozon på redoxhalten/klarheten?

Fina fiskar har du också och bilderna är mycket fina.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Daniel..

Har du fiskfilter i kameran på första bilden?;)

Om du inte blivit för kaxig nu så kanske vi kan ta ett kik på reaktorn.

Har inge för mig torsdag & fredag-kväll.

Hehe nä det är inget fiskfilter, det är jag som fotograferat på kvällen med hjälp av kvällsbelysningen och med en extra blixt som jag fyrat av flera ggr under lång exponering.

Tack för alla vänliga kommentarer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättefint Keyser!

Märkte du stor skillnad på tillväxten under 250w kontra 150w? Vad har du för mg värden och hur tillsätter du detta till karet? Märker du stor skillnad med ozon på redoxhalten/klarheten?

Fina fiskar har du också och bilderna är mycket fina.

Mvh

Peter

Jag har märkt av en viss skillnad i tillväxt med mh-bytet, det är svårt att se det själv eftersom man tittar dagligen i karet. Men polarna säger att det växer enormt i mitt kar och ljuset har blivit mycket finare med 250w.

Mäter inte mg, det tillsätts automatiskt från min kalkreaktor men det vore kul att veta hur högt/lågt man ligger. Får köpa mig ett testkit.

Redoxhalten har ökat med ozon och jag tycker att vattnet har blivit mindre gult. Har jämfört med ett annat kar och såg tydlig skillnad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt gröna monster är nog orsaken till att du inte längre har några räkor. Jag har en likadan som jag tänkte ge till någon som inte vill ha småkryp i karet. Den har kostat mig några Nema Magnifica och ett antal räkor.. Vill hellre ha mindre stjärnor som lämnar de små liven ifred:)

Ditt kar är väldigt fint förresten:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...