Gå till innehåll

nattarbete


BAminoff

Rekommenderade inlägg

Ja det tog en stund detta. Fortsatte imorse då jag ändå vaknade med att uppdatera forums versionen till en nyare version

En sak som bla fixats med denna nya version är att den varnings ruta som kom upp i IE7 kom upp är nu löst och det kommer upp en popup ruta som innan då man skall info en bildlänk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jäsp god morgon, vilken otur att ja alltid ska vara vaken de nätterna då forumet uppdateras, vilken tid de tar sedan, otroligt att du orkar med wrang?

Finns det kanske något vi kunde göra för att de skulle kunna gå snabbare?

Va ligger guiden på för servrar idag, man kanske skulle kunna skänka någon överbliven del hemmifrån

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan idag ligger sidan på webbhotellet www.box.se

Har 2GB med utrymme och en databas på hela 120Mb

Nja jag gick och la mig vid 0100 å sedan upp igen vid 0400 för att se hur det gått. Allt var klart då så då tog jag på mig nästa projekt att uppgradera till en nyare version av forumet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok ingen egen server alltså, därför de går så segt att indexera om databasen.

Inte för jag tror du är så intreserad egentligen men ja har några ruskigt stabila compaq proliant 185OR servrar från stenåldern som är ruskigt stabila, 1Gb internminne ECC heter felskyddsgrejset tror jag, Lagringsutrummet är byggt av en Raid 5 10k rpm scasi aray, prossesorerna är tyvär bara 2 x 500 PIII.

Fördelen med de här bygget är att du kommer troligtvis aldrig mer starta om eländet eftersom att diskarna nätagget och cpuerna är hotswap. enda nakdelen förutom att de inte är världens nyaste är att de har en sjuhelvetes kylning som låter en del. men du är ju van vid att modda så de går nog att fixa.

Om du är intreserad får du gärna en, gör med den precis vad du vill.

maila mig om de låter intresannt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått erbjudande innan om server. kruxet är lite att man bör ha 24h support och fri hastighet och att man kan lita på nån som kan bidra med detta och intresse att drifta det hela då jag inte har nån kunskap om detta.

Har kollat på en Dedicerad server men är för dyrt för att köra en sådan här liten sida

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok någon här inne borde det finnas som har för mycket platts och en 10/100 lina det vimlar ju av nördar här min nuvarande 1/8 lina räcker nog inte långt till att mata den här sidan? =).

En annan sak såg att forumet kostar ju multum i licens, varför inte fundera på att konvertera till en GPL version? det blir ju svårare ju längre du väntar, då kanske du skulle kunna få till en vättig trådbevakning för medlemmarna med.

//Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har både skåp plats, och "upptill" 100/100 lina, det skulle kanske gå att fundera ut någonting. Tyvärr kan jag inte garantera 100% upptid, då det bara är stadsnätets lina som kan vara aktuell, går strömmen, eller stadsnätet dör av annan anledning, går burken offline. Det kanske skulle kunna vara ett rimligt sätt för mig att bidra till forumet, med mina kraftigt begränsade resurser.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...