Gå till innehåll

Slit och släp....... 568 liters


Christer T

Rekommenderade inlägg

Efter hårt jobb hela kvällen har jag nu fått över LS, koraller och fisk i nya burken. Allt utom min Chiton som jag bara inte får loss från rutan i gamla karet, inte ens med rakblad! Något tips? Den får väl stanna ett dygn så får jag se om den är mer medgörlig.

I helgen återstår att justera sten, limma koraller och flytta över det sista av den maskinella utrustningen. Kanske blev det lite mer sten än vad jag tänkt.........

flyttat.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Hej! Det ser bra ut! Hur går det med injusteringen av skummaren,vad har du för pump till matning av skummaren?

Mvh Kjell

Hej Kjell, Injusteringen går ganska bra men jag är orolig att den ska skumma över så jag kör den "försiktigt" nu i början. Jag matar skummaren från ytavrinningen nu för att kolla om det fungerar bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag ska ha sand. Har varit inne på att köpa en säck levande sand men har blivit tveksam.

Jag funderar själv på att skaffa sand till mitt kar vilket gör mig nyfiken på hur du ser på för och nackdelar på att köpa levande sand! Berätta!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Söndag em och äntligen börjar det bli lite ordning.

kar070325.jpg

När fiskarna nu fick en ny miljö så passade jag på att komplettera lite. En Naso vlamingii som enligt min Reef Fishes skulle vara en liten Naso, endast 27 cm. Men efter lite surfande efter bilder vet i fasiken om den inte blir minst lika stor som dom andra? Den anpassar sig i varje fall jättebra och har inga problem med dom andra fiskarna.

En C loriculus som tyvärr får/fått mycket stryk av min C bispinosus men jag hoppas och tror att det håller på att ordna upp sig.

En Synchiropus splendidus som jag såg en blick av i går kväll men som nu har gömt sig. Det var hustruns val.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusigt! Skulle vara kul att se lite fler bilder på karet. Gärrna lite nämare men utan att vara detaljbilder. Lite nyfiken på korallen nere i "grottan" till vänster!

Det kommer mer bilder så småningom. Korallen i grottmynningen är en Tubastrea:

tubastraea-060815.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Mycket vacka bilder!

Beträffande måtten på ditt kar, är det djupet som är 65 och höjden som är 70? Hur tycker du det i så fall fungerar med 70 i höjd (opraktiskt?). Mitt nya kar funderar jag på att ha 65x65, men kanske du kan få mig på andra tankar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla positiva kommentarer!

Mycket vacka bilder!

Beträffande måtten på ditt kar, är det djupet som är 65 och höjden som är 70? Hur tycker du det i så fall fungerar med 70 i höjd (opraktiskt?). Mitt nya kar funderar jag på att ha 65x65, men kanske du kan få mig på andra tankar?

Det är tvärtom, djup 70 cm, höjd 65 cm. Jag har en ganska hög bänk, 79 cm så totalhöjden gör att man inte når riktigt bra från golvet. När jag skrapar framrutan så når jag inte nedersta 10-15 centimetrarna. Dotterns badrumspall kommer då väl till pass. Jag tycker inte att det är något stort problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...