Gå till innehåll

"Blanda arter i karet"


Rekommenderade inlägg

Jag har en Macrodaetyla doreensis i mitt akvarium som är väldigt fin, häromdagen var jag ner till den lokala akvariehandeln och där hade dom en annan anemon som endast var benämd som "långtentaklad anemon" men jag tyckte att det såg ut som en Condylactus gigantea. När vi stod där och pratade så frågade dom om jag redan hade en anemon och då svarade jag ja.... och då sa handlaren att man inte skulle blanda arter i karet, så han tyckte inte jag skulle köpa den. Stämmer det??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag antar att du var på djurmagazinet.. för det första så tycker jag inte du ska lyssna på dom överhuvudtaget då dom inte har en j-a susning om vad dom pysslar med i sina saltburkar, du ser ju själv hur det ser ut där?? Pinsamt och dåligt! Djurplågeri kallar jag det! tvi..

åter till ämnet, visst kan du blanda olika anemoner i ett kar.. men anemoner är inga nybörjardjur och jag har för mig att du är en nybörjare?

ps. bojkotta djurmagazinet.

ds.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast enligt Sheimek så har de rätt... man ska inte blanda olika arter av anemoner i samma akvarie. Därmed inte sagt att det inte går. Bara att de kommer lägga energi på att bekämpa varandra. Fast det är väl inte så ofta djurens bästa går först i akvariesammanhang...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"allt är relativt"

2 små anemoner i ett stort akvarium är nog inga problem, men kommer de nära varandra så kan jag tänka mig att de leker saddam husein.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att dessa växer och blir STORA. Med 250 liter är det ju frågan om det inte blir för mycket med en jätteanemon.

/Peter

Yepp du har rätt det räcker med den fina som jag har, får vänta tills vi bygger det nya karet blir ca 1000 liter tror jag :ler: , man har ju blivit biten...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag antar att du var på djurmagazinet.. för det första så tycker jag inte du ska lyssna på dom överhuvudtaget då dom inte har en j-a susning om vad dom pysslar med i sina saltburkar, du ser ju själv hur det ser ut där?? Pinsamt och dåligt! Djurplågeri kallar jag det! tvi..

ps. bojkotta djurmagazinet.

ds.

mmm håller med inte roligt!!

Men vart brukar du handla? jag har varit på triton och zoo giganten i Lomma men det är ju en bit att åka om man bara ska ha... några sniglar.

Joförresten jag har ju varit till Gävle - valbo (inte vid IKEA) där har dom ju börjat sälja salt åxå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mmm håller med inte roligt!!

Men vart brukar du handla? jag har varit på triton och zoo giganten i Lomma men det är ju en bit att åka om man bara ska ha... några sniglar.

Joförresten jag har ju varit till Gävle - valbo (inte vid IKEA) där har dom ju börjat sälja salt åxå.

Jag har handlat mycket på JR/Triton, korallrevet i södertälje och sen reefzone i Örebro. Till jr och reefzone tar det inte mer än ett par tre timmar att åka så det är ju inte så farligt. Och nu när det börjar bli varmt ute så kan det flesta butikerna skicka levande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...