Har spenderat många timmar här på guiden och läst om mångas erfarenheter och deras utrustning. Planerar själv att köra ett kar med så lite teknik som möjligt och istället förlita mig på täta vattenbyte. Måtten på mitt akvarium är inte helt spikat än då jag vill hitta en lämplig möbel att placera det på först, men i runda slängar 60-80 liter. Hade först tänkt ha en koralia nano eller liknande för cirkulationen och sedan en pump med filter som jag kan lägga i en strumpa med lite aktivt kol.. Rekom
Det hoppas jag =) Beställde karet idag, gjorde dock lite ändringar på måtten, fick bli 35*35*35 cm, så 43 liter har jag att inreda. Då kan jag ha karet på lite olika ställe och så blir förhoppningsvis kostnaden för att starta upp lite mindre, då jag behöver färre kg sten, sand, mindre belysning, skillnaden är nog inte så stor egentligen men vill man sen fortsätta så blir det en ordentlig uppgradering. Mikael på Håkanstorps zoo kommer bygga det, jag frågade om vilken tjocklek han skulle bygga det