Gå till innehåll

Litet akvarium


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Fick sten över när jag fyllde upp den "stora" tanken för att inte döda stenen köpte jag ett 12L akvarium att ha som förvaring till den, övriga grejer hade jag liggande.

Först Översiktsbild

ghettoHel.jpg

Två bilder på belysningen som kommer från en skrotad bärbar, eftersom lysröret är så smalt så blir det fin skimmrande efekt i vattnet. på ena bilden ligger en tia som mått.

ghettomork.jpg

ghettoljus.jpg

Installationen ska bli bättre smiley2.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok Ver 0.5 av belysningen,rampen är klar men drivningen ska byggas in i en låda. lite fler bilder

Hittade grunden till rampen på ÖB i form av ett skaft till en fönsterskrapa

skrapa.jpg

Här är rampen med alla tre rör, två vita på sidorna och ett litet blått i mitten

rampmork.jpg

tillslut hela karet med nya belysningen

helalillanyramp.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir nyfiken när jag ser att du har värmare i lillburken. Vilken temperatur håller den, och vad skulle det blivit utan? Här är det alltid så varmt, har aldrig ens kört med värmare, ej ens på vintern.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är tveksam om den varit på sen jag startade, burken har hållit 25-29 grader hitills. Har indirekt solljus på förmidagarna som ställer till det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Niclas jag har inte sett vita rör till salu tidigare kan vara bra att veta om dom går sönder (har hitills haft sönder ett per armbåge).

de blåa har jag köpt

www.kjell.com och www.gtek.com lite billigare än Elfa. Gtek har dessutom starka blåa lysdioder för 19:- om någon ska ge sig på en mån simulator.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

på Elfa som har alla sorter.

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/6454.htm

på gtek under chassimod. elfa har lite data men inget om våglängd eller kelvin. Väntar svar från tillverkarenav rören som gtek säljer. Mina vitarör kommer ju från slaktade bb så data på dom är nog omöjligt, men vid jämförelse med den stora tanken med 10KKelvin rör utan blått påslaget på någon av dom så ser smårören vitare ut.

har monterat ett av rören över sumpen i det stora, när jag tände det på morgonen så lös det så konstigt det var då jag upptäkte att de även fungerar under vatten superlim på glas fungerar inte bra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tankenstår på en bardisk i köket om du ser kanten på första bilden så är diskhon direkt under den, så det är ca 2dm slang som inte hänger över tanken eller hon. Den kondens om blir rinner ner i tanken eller i hon. Glömde att skriva att det är en högst temporär lösning som är monterad med silervertape

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...