Gå till innehåll

Belysning modell pico


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag var på den nyöppnade databutiken pc city vid Sickla stormarknad i Sthlm i helgen.

Förutom att jag köpte mig en liten leksak så kikade jag lite på de lysrör som finns för inbyggnad i datorlådor då man, som det kallas, "moddar".

Dessa finns i olika färger, däribland blått och vitt.

Jag gissar att dessa vita rör håller ett betydligt högre kelvinvärde än vanliga smålampor/rör som ej är för akvariebruk.

Priset är inte så farligt (runt 250:-) och de går på 12 volt. Det som var intressant var dock storleken, det minsta röret är inte mer än kanske 10 cm, och det finns upp till ca 50cm.

För att se exempel på vad jag pratar om kan ni kika på följande sida, dessa rör har dock andra färger osv.

http://www.datorbutiken.com/se/page2.php?caller=menu&dat a=884552&name=CCFL

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om man ser dåligt men jag hittade ingen 10cm rör eller vita.

Kollade dock in på deras sida under menyn chassimodd-CCFL

Även här hittade jag inga de kanske har mer hemma än på nätet

Skulle vara intressant med att byta mitt rör i mitt nanokar mot ett sådan här

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade inte att datorbutiken hade dessa rör, bara ett exempel på hur de ser ut.

Vart mer än på PC City de har rören vet jag inte, inte forskat i det ännu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice!

cd = candela

ett ljusmått, hur stark det är vet jag dock ej, men det går nog att hitta, används inom foto.

De hade 4 olika storlekar mellan 10-50cm om jag minns rätt.

Kostar ju dock en slant mer men ....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr har jag inget direkt ljuskrävande än. Men algerna växer så det knakar (fyller både med kranvatten och destilerat). Men med två vitaoch ett blått blir det fin vit färg. Dessutom är dom såpass smala att man får skimmrande effekt i vattnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har testat sådana rör finns på kjell o company . en nakdel dock 12000 volt aj aj aj aj inte trevligt för varken dig eller djur har smakat på de så ni som säger annat lycka till.annars bra ljussken men men det är era fingrar som skall ner........... ha de

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...