Gå till innehåll

Fästa DIY ramp i akvariet?


Järv

Rekommenderade inlägg

Jag har idag funderat lite på hur man skulle kunna utäka belysningen på sidan om min huvudramp för att undvika skuggning etc. Jag kom då på att jag har 3st 5x10w LED drivare liggande sedan tidigare och drog genast slutsatsen att man kanske kunde sätta upp en par aluminium profiler med 10w leddar i vettig lutning på sidorna av mina dreamchips.

Dock så kom jag att tänka på ett problem som detta troligen drar med sig och det är fästning. Jag vill helst inte fästa dom i taket då det skulle betyda att jag måste ut och hyra en slagborr igen och täcka över akvariumet. Frågan är då om någon känner till någon smidig lösning för att fästa dom i akvariet? tänker mig ungefär som maxspect mazarra.

Nuvarande lösning ser ut såhär

post-5812-1446893545018_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tros om att fästa upp 4 st http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?products_id=93&osCsid=5bm4rlfmmrf0c5hrq33d3i6077 med goosenecks. Skulle detta ha någon som helst inverkan på lyset i akvariet eller är det en mest slöseri av pengar.

Finns det några andra vettiga alternativ man skulle kunna ta antingen färdiga eller DIY lösningar?

Kan tilläggas att akvariet är 120x80x50cm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...