Gå till innehåll

Min polare, en Platax?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag måste berätta. Han är så rolig. Vi har en Platax på jobbet som snabbt lärde sig att äta ur handen på mig. Jag matar honom alltid på samma ställe, och har en vana att stoppa ner handen när jag går förbi, även utan mat. Märker han att det inte kommer nån mat står han kvar iallafall, och han vill bli petad på. Han stryker sig mot handen, och buffar, och idag när han stod där kom en picasso fram och började buffa. Jag knuffade tillhonom lite lagom hårt med ett finger, och han flyttade sig i sidled tillbaka, och vi gjorde om det flera gånger. Jag tror allvarligt att de tror att jag är en putsare!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hur stor är den gabbi?

de lär ju bli riktigt feta firrar.

jag har oxå upptäckt nöjet igen med att handmata mina djur.

i går så hade jag tre putsaräkor på handen samtidigt som slogs om maten, jag höll fast artemian hårtmellantumme och pekfinger och stundtals var det riktig fajt om maten.

men då min gula kirurg lade sig i och kom med en väldans fart och knödde sig imellan så var det lite nervöst, jag var faktiskt lite orolig för dess skalpell.

men är man kirurg så kan man väll hantera en skalpelleller?

__________________

/Peter G

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu är han ca tjugo från topp till tå. Fick duktigt med prick när han kom, och de flesta trodde nog han skulle dö, för han låg på sidan i karantänburken, och såg inte mycket ut för världen, men jag hoppades på honom:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nixpix...Platax blir en stor pojke..(flicka?) Den är ovanligt lättfödd faktiskt. Äter ur handen, vilket är bra, för det är rätt strömt vid framrutan, och han är som en liten optimistjolle med sina segel. Äter räkmix, artemia, mysis, plankton, och vitlöksflingor:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...