Sunny Postat 10 april 2007 Postat 10 april 2007 Tänkte höra med er vilka Kejsare är det som gör ljud ifrån sig ?Vet att imperatorn kan göra ljud ifrån sig,och hört att även Xanthometopon också ska kunna göra det.Finns det fler ? Citera
Sunny Postat 10 april 2007 Författare Postat 10 april 2007 Hmm intressant,hade en navarchus tidigare den gjorde inte så.Din navarchus ser dock mycket större ut än min,undrar om det inte har med storleken att göra också ? Citera
Norberg Postat 10 april 2007 Postat 10 april 2007 En ensam kejsare låter inte så mycket men stoppar man ner fler i samma kar så blir det mer grymtande och knorrande! Citera
MattiasN Postat 10 april 2007 Postat 10 april 2007 min Imperator verkar vara ganska sur av sig, det grymtar och knorras friskt i mitt kar! hade tidigare en liten Navarchus, men efter typ 4mån fick Imperatorn nog av den och jagade ihjäl den på en dag.... Citera
Hultis Postat 10 april 2007 Postat 10 april 2007 behöver det vara kejsare hehe, jag har en fröken fisk som ger ifrån sig en massa knorrande ljud om man kommer för nära rutan samt att det låser som en glasskärare när den kör käften i glaset Citera
Sunny Postat 10 april 2007 Författare Postat 10 april 2007 behöver det vara kejsare hehe, jag har en fröken fisk som ger ifrån sig en massa knorrande ljud om man kommer för nära rutan samt att det låser som en glasskärare när den kör käften i glaset Hehe de hade jag ingen anning om kanske borde ändra tråden till vilka fiskar är det såm grymtar ? men verkar som om slutsatsen är att alla kejsare gör ljud ifrån sig ,och undantag några frökenfiskar då vet man iallfall.Mvh,Sunny Citera
pikkenix Postat 11 april 2007 Postat 11 april 2007 Varför grymtar de?Hur gör de detta ljud, tar de in luft på något sätt eller hur går det till? Citera
xxxperxxx Postat 29 april 2007 Postat 29 april 2007 Min navarchus är bara runt 6-7cm och knorrar när jag gör rent i akvariet. Är väl nåt stressbeteende. Om jag inte minns helt fel tror jag att det har nåt med simblåsan att göra, men jag kan ha fel. Citera
watter Postat 29 april 2007 Postat 29 april 2007 Min stora hepatus grymtar och knorrar varje dag, särskillt när man matar eller om han jagar någon anna fisk mvh Emil Citera
HumAnyt Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 Lyfter en gamla tråd, då jag har funderat på hur kejsarna skapar ljuden och varför dom låter?//Rasmus Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.