Gå till innehåll

IKS Winsoft


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Nu finns Winsoft 0.19 för nedladdning!!!smiley20.gifFår se om den är nåt att ha.

Man MÅSTE även installera ver 2.19

Ändrad av Niclas den 2003Augusti06 kl 21:35

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hm.. Johannes har Du läst mitt mail? Kan Du hjälpa mig?

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Kim, kan Du skriva ett par rader när Du prövat, jag får nämligen inte programmet att fungera ordentligt, inte ens under Win98, blir com portsfel bland annat.

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jeg har desværre ingen XP at teste den på, men jeg kommer at teste den på Windows 2000 senere, (kanske senere i dag eller i weekenden).

__________________

Mvh

Kim Andersen

Akvariet , om mit eget akvariet samt tekniske nyheder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli kul att höra om Du får igång den! Hör av Dig!

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jeg har testet den i går med Windows 2000

Jeg kan fint konfigurer AquaStar computeren, men jeg kan ikke modtage Data Inqury. Jeg har sendt en mail til IKS om dette.

__________________

Mvh

Kim Andersen

Akvariet , om mit eget akvariet samt tekniske nyheder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Kim, jag har samma problem, dessutom bråkar winsoft om com porten, samt att man måste ha ver 2.19 i Aquastaren vilket jag HAR!

Kom tillbaka när du fått svar av dem.

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Please note, that winsoft is not running under Windows XP. An executable new software for Windows XP will be available in autumn for download."

Detta är vad jag läser på deras sida (ovanstående är kopierat i dag på IKS hemsida). Jag tycker du ska gå tillbaka till AquaStars ver.2.17 Niclas. Då ska du kunna använda Winsoft med Win-98 eller DataCapture med Win-XP. Det är beprövat, och fungerar det då så vet du i alla fall var felet inte ligger. Och då kanske du får titta på din dators konfigurering i stället, eller kabeln mellan A-S och din PC. Men då har du i alla fall uteslutit en del. Jag har mailat med Mr Uwe Krebs och till o med erbjudit mig att testköra en förhandsverision av programmet men det finns inget än.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare Johannes, Jo nu funkar det bara bra! Win 98, ver 2.19 i IKSén och senaste versionen av datacapture, allt funkar!!!smiley1.gifNu är det bara o tuta o köra!

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp Nu har man fått licensnyckeln till Datacapture o kör ver. 2.19.2 allt rullar så nu är man lycklig!smiley4.gif

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...