Gå till innehåll

lite sten


ghosten

Rekommenderade inlägg

har lite funderingar hur mycket sten jag skall ha i akvariet vet att man helst skall ha 10% av strl på akvariet så i mitt fall blir det 16kg

men hur blir det om man bara har i typ 12 kg blir det väldigt mycket extra jobb.......

jag har både skummare och osmos om detta är till någon hjälp....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

finns olika reningsmetoder, LS är en av dem.

desto mera LS ju bättre, men ej ngt krav för lyckas. skummaren hjälper med till, sedan beror det på hur mkt fisk du ska ha, ju mera fisk desto mera rening behövs.

~Henrik

har lite funderingar hur mycket sten jag skall ha i akvariet vet att man helst skall ha 10% av strl på akvariet så i mitt fall blir det 16kg

men hur blir det om man bara har i typ 12 kg blir det väldigt mycket extra jobb.......

jag har både skummare och osmos om detta är till någon hjälp....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

finns olika reningsmetoder, LS är en av dem.

desto mera LS ju bättre, men ej ngt krav för lyckas. skummaren hjälper med till, sedan beror det på hur mkt fisk du ska ha, ju mera fisk desto mera rening behövs.

~Henrik

jag skall bara ha clowner i det till en början i alla fall tills man har kommit in i det ordentligt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

då funkar det med den volymen sten om det är typ 2st clowner och du kör skummare.

mängden sten på 10% är riktmått, man kan klara sig helt utan LS med, men LS är förutom biologisk rening även dekorativt och naturligt för fiskarna med gömställen mm.

~Henrik

jag skall bara ha clowner i det till en början i alla fall tills man har kommit in i det ordentligt...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...