Guest Leon Green Postat 23 maj 2004 Dela Postat 23 maj 2004 Jag har fått den fantastiska visionen av att Sprutarfiskar, sk. Archer Fish lägger sina ägg bland mangroveskogar men leker i det fria havet, hur salttoleranta är dom. Kan man ha dom i ett fullt salltvattensakvarium tillsammans med andra grejer.... alltså inte i ett helt korallrevsakvarium utan bara saltvatten, en del kan vara mangrove, storlek spelar ingen roll....Sprutfiskar är annars bräckvattenfiskar som kan hållas i sötvattensakvarium....mvh///Leon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Richard G Postat 24 maj 2004 Dela Postat 24 maj 2004 Jag tror att jag har sett Månfiskar och liknande bräckvattensfiskar, i saltvattenskar. Detta var i den stora Hajtanken på Universeum i Göteborg. Har även läst at man kan ha Argus i saltvatten.Vet ej om det går med Sprutfiskar men det gör det säkert!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.