Gå till innehåll

Percula kar


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Ni som kör med Percula kar är ni nöjda? Hur tycker ni karen är dimensionerade med tanke på skummare, cirkulation, belysning m.m?

Hur är det med ljudnivån?

Hur mycket dunstar det från karen?

Har varit utan saltkar ett tag men börjar bli lite sugen igen, om det blir nytt kar lutar det åt ett "färdigt" kar. Förra karet jag hade dunstade det ganska mycket från, med dålig lägenhetsventilation blev det som att bo i tropikerna......

Har inte bestämt om vilket kar jag är mest sugen på 90 el. 120.

Nåja det dröjer nog ett tag innan det blir aktuellt, men jag vill gärna höra mig för lite

Mvh

Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ingen som kör med Percula?

Ett krux borde väl vara att det blir väldigt svårt att komma åt sumpen eftersom den sitter in mot väggen och karet är typ 65cm djupt, borde vara ett riktigt helsike att nå?

Finns det nått annat?

Mvh

Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mors!

Jag ser inga problem med de fack somsitter på baksidan. Man är väl inte så ofta därbak och grejar och med en pall på kortsidan så når jag ner till returpumpen om jag ändå skulle behöva det. Likaså så når man det facket där biobollarna brukar finnas utan problem.

Ljudnivån beror väl mest på vilka pumpar man använder, det sitterett powerhead i nu (pga att det är till salu) som inte låteröverdrivet mycket. Annars så kan man ju ha en Deltecpump som är tystare.

/Jörgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...