Gå till innehåll

Problem med magnetventil


Christer T

Rekommenderade inlägg

Magnetventilen på min kalkreaktor krånglade för ett tag sedan genom att inte stänga helt. Troligen hade jag fått fukt i fen så jag plockade isär och torkade rent och smorde lite med silikonspray. Nu slår den på med sådan kraft att den tömmer bubbelräknaren på vatten på en vecka. Någon som varit med om detta och har ett tips om lösning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick liknande problem tidigare.

Vatten trycktes in bakvägen till CO2-ventilen, trots att jag hade en backventil.

Jag skruvade isär magnetventilen och gjorde ren den från rost.

Jag som trodde att dom var rostfria!?

Jag bytte backventil (till annat fabrikat), men den fungerade lika dåligt.

Nu gör jag så att timern slår i gång i en minut kalkreaktorn ett antal gånger per dygn, så att vattnet inte hinner tryckas in bakvägen hela vägen till magnetventilen.

Magnetventilen på min kalkreaktor krånglade för ett tag sedan genom att inte stänga helt. Troligen hade jag fått fukt i fen så jag plockade isär och torkade rent och smorde lite med silikonspray. Nu slår den på med sådan kraft att den tömmer bubbelräknaren på vatten på en vecka. Någon som varit med om detta och har ett tips om lösning?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...