Gå till innehåll

inkörning skummare?


Rekommenderade inlägg

har en liten fråga angående min skummare deltec mc500 jag köpte den begagnad och har bytt axeln och bussningarna iden men tycker att den låter mycket fortfarande man kan inte sitta i rummet utan att man skall bli trött i huvet på brummandet.

är det en inkörnings period på skummaren när den stått stilla ett tag innan jag köpte den.

har ni några tips hur man kan få ner bullret.

pumpen är tyst i karet men när denär i skummaren så låter det det måste vara en massa resonans ljud kan det hjälpa att typ isolera den med något matrial så den sitter fast mot väggarna och kan inte röra sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har mc500, blir lätt resonans. jag har lite skumgummimatta (typ 2mm tjock) runt pumpen (under och ovanpå så den ej ligger direkt mot plasten och vibrerar.

prova med att starta om pumpen ett par gånger då detta kan ge olika resutlat gällande ljudet med.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har nu isolerat pumpen och det funkar bra NÄR det inte är någon luft till pumpen men när jag sätter på luften så ökar ljud volymen väldigt mycket finns något sätt som man kan göra för att få väck detta oljud med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om det är ljud från insuget till luften, typ visslande/susande ljud kan du bygga egen ljudämpare och koppla på.

annars ska det ej skilja så mkt i på ljud med eller utan luft (dock lite då det blir mera 'tomrum' med luft än bara vatten i skummaren)

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...