oveb Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Jag har fått ett helt nytt problem sedan jag bytte 2 "blårör" emot Phillips Aquarelle.KH't dyker numera nästan 2 enheter/dag. Ifrån 7 till 5Eftersom det knappast är rimligt att dosera karbonater flera ggr/dag så tänkte jag jag försöka mig på att dosera buffert mha en doseringspump (iks) som jag har liggande sedan växtburken.Och frågan lyder:Tror Ni det går att blanda i 10 tsk Salifert Triplebuffert i 5 liter vatten och sedan dosera en liter/dag av detta ?? Eller kommer vattnet bli mättat ???Målet är förståss att slippa bergochdalbaneåkning vad gäller KH !Mg och Ca är inga problem, de sjunker ca 8ppm/dag så det verkar vara lättare !. Citera
kjell Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Hej! Det är väl kht som förbrukas först vid tillväxt av koraller,så det kanske är dax för en kalkreaktor?Mvh kjell Citera
oveb Postat 9 juni 2007 Författare Postat 9 juni 2007 Hej! Det är väl kht som förbrukas först vid tillväxt av koraller,så det kanske är dax för en kalkreaktor?Mvh kjellVisst är det så, fast jag har fått för mig att det borde fungera med vanlig balling med en balja på bara 180 liter.Kanske hamnar jag där... fast först efter sommaren när burken växt till 400 liter Vill försöka få stabilitet i denna burk först ! Citera
kjell Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Visst är det så, fast jag har fått för mig att det borde fungera med vanlig balling med en balja på bara 180 liter.Kanske hamnar jag där... fast först efter sommaren när burken växt till 400 liter Vill försöka få stabilitet i denna burk först !Det var väl roligt!Då väntar du väl bara på att semestern ska var över snart?Mvh Kjell Citera
oveb Postat 9 juni 2007 Författare Postat 9 juni 2007 Det var väl roligt!Då väntar du väl bara på att semestern ska var över snart?Mvh KjellVisst är det så Men jag vill nog helst ha med mig en del godis ifrån denna "nanobalja" !!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.