Bengan Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 Tjena gott folk!Nu är det dags att börja köpa utrustning för att starta mitt första kar. Jag har funderingar på att köra ett Rio 180 eller 240. Tyvärr har jag inte plats till större i min lilla 2:a. Jag köpte två Interpet 55w innan när jag planerade att starta ett nano. Det jag undrar är om man klarar sig med en 150w MH + de två power compact rören till ett 180l eller 240l? Jag vill kunna husera de flesta koraller eftersom det är det som intresserar mig mest. Tanken är att det ska bli en färgglad oas i mitt vardagsrum. Kom gärna med förslag på annan utrustning som jag behöver t ex en lämplig skummare. Skulle det funka att ha en sump på ca 60l till detta karet? Har ni förslag på andra kar och övrig utrustning så är den hjärtligt välkommen. Ha det gott!Anders Citera
Drullputt Postat 29 juli 2007 Postat 29 juli 2007 Om du har kring 1w/liter så klarar du alla koraller beroende på hur högt du sätter dom. En osmos bör du åxå införskaffa. Citera
Bengan Postat 30 juli 2007 Författare Postat 30 juli 2007 Som osmos fillter har jag tänkt skaffa ett AN Antarctica 120. Citera
cougar Postat 30 juli 2007 Postat 30 juli 2007 Du kanske kan få lite tips i min tråd. Länk finns i signaturen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.