Gå till innehåll

Ytterligare en person till denna hobby med 220l


lightshinw

Rekommenderade inlägg

Jaha, då var det dags för mig att börja med denna dyra hobby.

Så söker just för tillfället personer från gbg, som man kan få smita in hos hemma och titta på deras lösningar och se vad de har för något.

Själv har jag planerat något väldigt enkelt:

Ingen sump.

Antingen en påhängs eller intern skummare.

Ett par pumpar.

Osmos (med silikat).

och lite bättre ljus än jag har nu, börjar dock med detta ljuset innan det kommer några mer ljuskrävande invånare.

Kommer göra om mitt för tillfället sötvattenskar som är riktigt gammalt och slitet och ska bara bo kvar i denna lägenhet 2-3 år till, så tänkte försöka hålla ner kostnaderna och sedan göra något "ordentligt" på ca 1000l när jag flyttar till en större lägenhet. (Bor för tillfället på 18kvm)

Så tankar/funderingar och personer som vill visa upp sina skönheter är välkomna att skriva!!! :P

Får väl tacka er här på saltvattensguiden för att ni dragit ner mig i detta dyra beroendet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor ju på totalt 28 m2...och ska slänga upp ett 250 liters...fast med sump....t-5 osv....rummet är på 20 m2..måttet på karet blir 125x54x35...och hela bygget med bänk blir 200x54x100...hela väggen :)...fast jobbar i norge så jag är borta 9 dagar och hemma 5...så vet ej om man kan klara av att hålla karet ok hela tiden...vågar man lämna det tro......kanske man slänger upp ett sötvatten istället..aj jag svor i kyrkan hahahah ..men go for it....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...