Gå till innehåll

Bengan's nano


Bengan

Rekommenderade inlägg

Howdy!

Jag ska starta ett helglas nano på ca 60l innan jag kör igång med mitt andra kar på 180l. Det ska byggas in i köket, så jag kan njuta av det varje morgon.;) Det ska enbart vara koraller inga fiskar. I framtiden är det tänkt att det ska användas som fragtank.

Utrustning

Belysning Interpet 2 x 55 w Ett rör Daylight Plus och ett Daylight Blue.

Cirkulation 2 st Hydor koralia 1

Osmos AN antartica 120

Det ska skaffas refraktometer, tester, värmare, salt osv..

Det jag undrar är om det skulle fungera att köra detta utan skummare? Annars har jag funderat på att köpa en Rio nanoskummare.

Tror ni det kommer att funka?

Ha det gott!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske blir för kraftig cirkulation? Det återstår att se för prova skall jag.;)

På måndag kommer min osmos och cirkulationspumpar. :ler: Sen blir det att åka till Malmö för att skaffa resterande utrustning. Det kliar i fingrarna!

Ha en trevlig helg!

Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag trillade Osmos och cirkultionspumpar ner i brevlådan. Jag har precis lagt en beställning på Juwel reflektorer till mina Interpet compact 55w. Snart är det dags att köra igång. Det är en renovering som ska bli klar innan jag kan starta upp mitt nano, vill inte påverka karet med diverse färgångor.;)

Ni får väldigt gärna ge exempel på väldigt färgglada koraller som kan passa i ett nano med måtten 60 x 30 x 30.

Återkommer när jag startar upp karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...