Gå till innehåll

Mitt första salt-nano.


Gecko

Rekommenderade inlägg

Mina okinawae kom inte överense i ett140 så jag skulle nog inte ha alltför många(ett par kanske). Sen skulle jag nog satsa på nån rolig räka istället eller en pom-pom krabba.

Korallrevet i södertälje har både gula gobyn och dom gröna clown gobyn samt nån till variant (jag var där i fredags), kan va bra att ta tillfället i akt.

Sand grumset är deterius, bara att suga bort!

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rio-skummaren fungerar riktigt bra, jag blev förvånad att någonting så billigt kunde fungera så bra. Det ända som är lite negativt är att man måste pilla med inställningen ett tag innan man får till riktigt flås i skummningen.

I ett kar på 25+15l skulle jag inte köra mer än max två nano firrar. Satsa på häftiga krabbor, eremiter och snygga sniglar/snäckor istället för fisk, dom belastar inte akvariumet på samma sett. Kanske Pom-pom krabbor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sand grumset är deterius, bara att suga bort!

//NiXoN

Okej som jag anade. Jag har provat och föra ner en slang och suga bort men det var lite omständigt pga LS som låg i vägen. Skulle detta kunna lösas med bättre circulation? Typ införa 900l/h nanopumpen som triton säljer?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Finns det någon bild på detta deterius?

Mvh Thomas

Det bildas väldigt snabbt... måste suga eller blåsa bort det en gång i veckan annars ser det riktigt skitigt ut.

Bottenytan är rätt så lite så kan vara därför det syns så tydligt.

post-3142-14468914571268_thumb.jpg

post-3142-14468914571434_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ngn form av konstig vatteninsekt som dykt upp i akvariet... har inte sett ngt liknande tidigare... ngn som vet? De är ganska många just nu...

De har typ två långa antenner och två armar och ett par klor som de håller sig fast sig med. de förflyttar sig som typ larver, genom att krypa ihop och sträcka på sig.

Här är ngr bilder

post-3142-14468914571611_thumb.jpg

post-3142-14468914571845_thumb.jpg

post-3142-14468914571997_thumb.jpg

post-3142-14468914572196_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...