Gecko Postat 8 oktober 2007 Författare Postat 8 oktober 2007 Aha gobysar! Nu är jag helt inne på rio skummare så kan kanske klara av en clown efter det. Hmm hur många fiskar kan ett nano kar på ca 25+15l + rioskummare klara av? 2-3?
NiXoN Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Mina okinawae kom inte överense i ett140 så jag skulle nog inte ha alltför många(ett par kanske). Sen skulle jag nog satsa på nån rolig räka istället eller en pom-pom krabba.Korallrevet i södertälje har både gula gobyn och dom gröna clown gobyn samt nån till variant (jag var där i fredags), kan va bra att ta tillfället i akt.Sand grumset är deterius, bara att suga bort!//NiXoN
Illustratören Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Rio-skummaren fungerar riktigt bra, jag blev förvånad att någonting så billigt kunde fungera så bra. Det ända som är lite negativt är att man måste pilla med inställningen ett tag innan man får till riktigt flås i skummningen. I ett kar på 25+15l skulle jag inte köra mer än max två nano firrar. Satsa på häftiga krabbor, eremiter och snygga sniglar/snäckor istället för fisk, dom belastar inte akvariumet på samma sett. Kanske Pom-pom krabbor?
Illustratören Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Mina okinawae kom inte överense i ett140 så jag skulle nog inte ha alltför många(ett par kanske). Sen skulle jag nog satsa på nån rolig räka istället eller en pom-pom krabba.//NiXoNha ha ha du han före!
NiXoN Postat 8 oktober 2007 Postat 8 oktober 2007 Creepy[]Greate minds and fools think alike...//NiXoN
Gecko Postat 9 oktober 2007 Författare Postat 9 oktober 2007 Sand grumset är deterius, bara att suga bort!//NiXoNOkej som jag anade. Jag har provat och föra ner en slang och suga bort men det var lite omständigt pga LS som låg i vägen. Skulle detta kunna lösas med bättre circulation? Typ införa 900l/h nanopumpen som triton säljer?
Gecko Postat 20 oktober 2007 Författare Postat 20 oktober 2007 Finns det någon bild på detta deterius?Mvh ThomasDet bildas väldigt snabbt... måste suga eller blåsa bort det en gång i veckan annars ser det riktigt skitigt ut.Bottenytan är rätt så lite så kan vara därför det syns så tydligt.
Gecko Postat 20 oktober 2007 Författare Postat 20 oktober 2007 Det är ngn form av konstig vatteninsekt som dykt upp i akvariet... har inte sett ngt liknande tidigare... ngn som vet? De är ganska många just nu...De har typ två långa antenner och två armar och ett par klor som de håller sig fast sig med. de förflyttar sig som typ larver, genom att krypa ihop och sträcka på sig. Här är ngr bilder
Rekommenderade inlägg