maxan Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att kliva upp en storlek från mitt 160l kar till ett runt 350-450 liter samt att det nya karet skall få ta över mitt 360liters sötvattenkars plats i vardagsrummet.Det finns grymt bra idéer och uppslag här på forumet för att bygga ram osv. Tyvärr(?) måste jag ta hänsyn till WAF "wife acceptence factor". Det innebär att den nya möbeln skall matchas mot vår valnöts TV-bänk.Jag har kikat på Bauhaus efter sjyssta uppslag men det enda jag hittar är gedigen bänkskiva i valnöt. Inte direkt gratis Plus att skivan är hyffsat "tjock".Någon med bra idéer var man kan vända sig, gärna i sthlms-området för att hitta ett bra utbud av skivor i t.ex valnötsfanér? Karet lär bli i storleken 120x60x60cm med anpassad SUMP. Skulle man köra "sumplöst" hade jag köpt Juwels RIO 400 liters i den mörkbruna färgen som är hyffsat ny. Citera
oveb Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Fanérkompaniet har MDF-skivor färdigfanérade med valnöt Dom är inte ens speciellt dyra utan ligger på cirka dubbla priset emot en vanlig MDF-skiva...Fast ek är ju snyggare än valnöt Citera
maxan Postat 11 augusti 2007 Författare Postat 11 augusti 2007 Fanérkompaniet har MDF-skivor färdigfanérade med valnöt Dom är inte ens speciellt dyra utan ligger på cirka dubbla priset emot en vanlig MDF-skiva...Fast ek är ju snyggare än valnöt Har även fått OK på oljad ek så nu kan jag "vidga" mina vyer lite i jakt på material. Citera
jorgas Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Företag som fixar luckor till måttbeställda kök borde väl kunna hjälpa till. Jag känner dock inte till nåt i dina trakter. Citera
oveb Postat 11 augusti 2007 Postat 11 augusti 2007 Har även fått OK på oljad ek så nu kan jag "vidga" mina vyer lite i jakt på material.Perfekt, då blir jag nog lite avundsjuk Har IKEA oljade/vaxade luckor ??. Citera
Heritage Postat 12 augusti 2007 Postat 12 augusti 2007 Men varför lägga en förmögenhet på sånt??Det finns bets idag som efterlikna i princip vad sjutton som helst.Jag hade oxå WAF att ta hänsyn till. Allt annat i vardagsrummet var i ek, så banne mig det ska matcha. Du känner säkert igen dig.Bara ett tips på alternativ. Citera
oveb Postat 12 augusti 2007 Postat 12 augusti 2007 IKEA's luckor kostar ingen förmögenhet och fanérade skivor bara ca 500SEK mer än en vanlig MDF-skiva.Jag tror det kan bli klass på ett sådant bygge. . Citera
maxan Postat 13 augusti 2007 Författare Postat 13 augusti 2007 jag har kollat in IKEA's webb gällande deras köksutbudet. De har kommit med en ny serie som KANSKE skulle kunna fungera i färg. Dessvärre är luckorna inte de snyggaste (enligt min mening) och kostar typ 600:- / st eftersom de är frästa osv. Jag skulle vilja ha enkla släta luckor och inget lull lull på dem. Är nere i Karlskrona tills på onsdag kväll och på torsdag har jag lite ärenden i stan. Skall kolla in fanérkompaniet då om man nu får gå runt och titta bland deras utbud. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.