Gå till innehåll

Akvariemöbel-bygge


maxan

Rekommenderade inlägg

Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att kliva upp en storlek från mitt 160l kar till ett runt 350-450 liter samt att det nya karet skall få ta över mitt 360liters sötvattenkars plats i vardagsrummet.

Det finns grymt bra idéer och uppslag här på forumet för att bygga ram osv. Tyvärr(?) måste jag ta hänsyn till WAF "wife acceptence factor". Det innebär att den nya möbeln skall matchas mot vår valnöts TV-bänk.

Jag har kikat på Bauhaus efter sjyssta uppslag men det enda jag hittar är gedigen bänkskiva i valnöt. Inte direkt gratis :) Plus att skivan är hyffsat "tjock".

Någon med bra idéer var man kan vända sig, gärna i sthlms-området för att hitta ett bra utbud av skivor i t.ex valnötsfanér?

Karet lär bli i storleken 120x60x60cm med anpassad SUMP. Skulle man köra "sumplöst" hade jag köpt Juwels RIO 400 liters i den mörkbruna färgen som är hyffsat ny.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför lägga en förmögenhet på sånt??

Det finns bets idag som efterlikna i princip vad sjutton som helst.

Jag hade oxå WAF att ta hänsyn till. Allt annat i vardagsrummet var i ek, så banne mig det ska matcha. Du känner säkert igen dig.;)

Bara ett tips på alternativ.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har kollat in IKEA's webb gällande deras köksutbudet. De har kommit med en ny serie som KANSKE skulle kunna fungera i färg. Dessvärre är luckorna inte de snyggaste (enligt min mening) och kostar typ 600:- / st eftersom de är frästa osv. Jag skulle vilja ha enkla släta luckor och inget lull lull på dem.

Är nere i Karlskrona tills på onsdag kväll och på torsdag har jag lite ärenden i stan. Skall kolla in fanérkompaniet då om man nu får gå runt och titta bland deras utbud.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...