Peter G Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 jag såg något mysko när jag lyfte på en astrea snäcka, under den på skalet så var det 5-7st spiralformade snäckor dessa var blekvitatill färgen och 2-3mm långa.förstod ju att det inte var så bra menhur illa är det egentligen? kan jag säga adjöss till alla mina sniglar nu? Citera
Guest Björn Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 Antagligen pyramid snigel. De ger sig på sniglar och muslor . Men liksom du Peter har jag haft sånna en längre tid och jag har inte kunnat koppla någon snigel död till dessa. Jag tror att man har större anledning att oroa sig då man har musslor. Vissa menar att Pseudocheilinus hexataenia ska kunna ta dom. Jag skaffade mig därför en sådan men jag har aldrig sett den rör dom Men jag ror inte du behöver oroa dig särskilt mycket för sniglarna, det är iaf mina erfarenheter. Citera
Peter G Postat 20 juni 2004 Författare Postat 20 juni 2004 ok. det brukar ju minska lite på mina snäckor men det är ju inga enorma utgifter så man får ju fylla på lite efterhand. men musslor ska jag nog låta bli då. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.