Guest Andreas Lange Postat 20 juni 2004 Postat 20 juni 2004 Hur kinkigt är det med sandsort? Vad köper man? Tänkte mest ha ett litet lager i sumpen. Är det några problem med att hiva i lite fin vit svensk kustsand? Citera
Guest shining Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 Blev lite nyfiken, vad ska du med ett tunt lager sand i sumpen till?Vet för övrigt inte om kustsand är ok. Citera
Peter G Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 man ska nog hålla sig till korallsand eller annat som bygger på kalk.andra sorter kan innehålla kisel i varierande mängd eller andra mysko saker.sen så har jag inte sett något annan sand än korallsand vid reven . Citera
Guest Andreas Lange Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 Hmmm... Jag kan tänka mig vit strandsand här kan vara rätt kiselhaltig, ja...Jag har en liten sump i karet för ytavrinning, nivåreglering och lite annat. Har en skiva som stänger in någon centimeter på höjden nere vid botten, men två hål i skivan. Tänkte fyll utrymmet under den och även något över vilket borde kunna ge bra förhållanden för mangroverötterna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.